Негативні наслідки законопроекту про повну заборону реклами тютюнових виробів.

30 листопада 2010, 12:00

Верховна рада може повністю заборонити рекламу тютюну в Україні. Відповідний законопроект вже готується до розгляду у парламенті і передбачає заборону будь-якого інформування потенційних споживачів про продукцію тютюнових компаній.

Самі депутати одразу поділилися на прихильників радикальної боротьби з курінням та противників. Якщо одні кажуть, що це загальносвітовий рух, то інші вбачають у нових законодавчих пропозиціях спробу знищити конкуренцію на прибутковому ринку.

Андрій Шевченко, Народний депутат України:
«Україна просто або буде частиною цього процесу, або вона буде десь на узбіччі. І ми неминуче прийдемо до жорстокіших обмежень, можливо, повної заборони всього, що зв'язано з рекламою і спонсорством тютюну. Єдине, над чим треба дивитися, щоб це було усе планово, поетапно, зрозуміло, передбачувано. Тому що це пов'язано насправді з великою індустрією.»

Ксенія Ляпіна, Народний депутат України:
«Якщо ми хочемо, власне, зіграти комусь на руку з одних марок проти інших, то тоді шлях повної заборони власне вже надання інформації, а вже не реклами, бо там же мова йде не про рекламу майже, а про надання інформації, то, власне, це виключно вирішує проблеми конкуренції на ринку, а вірніше неконкурентним робить ринок… я проти тієї редакції з такою глибокою забороною, яка, власне, забороняє інформацію

Тим часом, самі виробники вже побоюються, що через новий закон можуть взагалі втратити можливість комунікації зі споживачами і очікують, в такому разі, зростання частки нелегального ринку. Нагадаємо, з минулого року в Україні заборонена реклама тютюнових виробів на радіо, телебаченні, в друкованих ЗМІ, а також реклама, на транспорті зовнішніх та внутрішніх носіях.