Як змінилися екзаменаційні іспити на знання правил дорожнього руху та як вони покращать життя майбутніх водіїв і ситуацію із дорожнім рухом в країні в цілому – з'ясовували журналісти сайту "24".
Читайте також: Україна вводить посвідчення водіїв європейського зразка: що треба знати
Оновлення теоретичної частини іспиту у МВС вважають надважливим кроком впровадження нових стандартів складання іспитів для отримання посвідчень водія. Наголошують: тепер людина не буде стикатися з такими проблемами, як невідповідність питання категорії, низька якість зображення на ілюстративних матеріалах до питання, не буде робити помилки у випадках наявності двох правильних відповідей, складних або заплутаних формулюваннях. А оскільки скласти іспит стане простіше (звісно, якщо ти сумлінно вивчив теорію і відпрацював практичні навички), то бажаючих "перестрахуватись" і "не морочитись" стане менше, а отже і тих, хто купив "права за сало" стане менше, а порядку і дисципліни на дорозі – більше.
Основні зміни
За словами керівника ГСЦ Владислава Криклія у нових тестах питання актуалізували, виправивши їх відповідно до сучасної ситуації на дорогах, більше уваги приділили практичним навичкам, котрі знадобляться майбутнім водіям під час керування транспортним засобом. Важливо, що запитання тесту тепер згруповані в залежності від категорії, на яку претендує майбутній водій. Відтак людині, що складає іспит на право керування мотоциклом, наприклад, не доведеться відповідати на запитання стосовно нюансів керування вантажівкою чи автобусом.
Ще одна важлива новинка – відтепер кандидат у водії не зможе просто завчити правильні відповіді на запитання білету, адже 20 екзаменаційних запитань будуть обрані системою випадково. Крім того, якщо учень дасть невірну відповідь на принципове запитання, система підбере йому наступне запитання з цієї ж категорії.
Тести на знання правил дорожнього руху зазнали змін
Дещо незмінне
Екзаменаційних запитань буде 20, як і раніше, і часу на відповіді дається так само, як і раніше – 20 хвилин.
Читайте також: В Україні з'являться нові автомобільні номери
Незмінною залишається і кількість допустимих помилок, неправильних відповідей – 2. Якщо більше – іспит доведеться перескладати, не раніше, ніж за 5 днів. Причому кількість спроб для перездачі теорії необмежена. А от якщо ви не склали практичну частину з трьох спроб – вас направлять на повторне навчання у автошколу.
Тести і надалі міститимуть 20 запитань
Корупцію долатимуть далі
За інформацією координаторки урядово-громадської ініціативи "Разом проти корупції" Оксани Величко, досі "вирішити" питання отримання водійських прав за допмогою третьої сторони коштувало від 2500 гривень, якщо людина навчається у автошколі, і від 5000 гривень – якщо не навчається.
Читайте також: Нові податки на автомобілі: що змінив Кабмін?
За спостереженнями активістів-антикорупціонерів, "бермудський трикутник" хабарництва при складанні іспиту на водійські права включає власне майбутнього водія, інструктора і працівника сервісного центру. Тому, щоб виключити людський фактор, до кінця поточного року у МВС планують запровадити відео- і фотофіксацію процесу складання теоретичних екзаменаційних іспитів на отримання водійських прав, а також відеофіксацію складання практичної частини іспиту (обладнання екзаменаційних авто відеореєстраторами, що дасть можливість учню оскаржити результати іспиту, якщо він вважатиме, що таки його склав, а інструктор просто забажав "додаткової оплати").
Перездавати іспит можна буде не раніше, аніж через 5днів після невдалої спроби
У Головному сервісному центрі МВС інформують: з 1 липня громадяни вже можуть відкрито переглядати тести та перевіряти свої знання на сайті Головного сервісного центру МВС в онлайн-режимі.
А після завершення навчання у навчальному закладі з підготовки та перепідготовки водіїв можна сміливо йти складати іспит до сервісних центрів МВС. Станом на червень 2017 року вартість складання теоретичного та практичного іспитів становить 26 гривень, а бланк посвідчення водія – 201 гривню. У МВС наголошують: не потрібно звертатися до сторонніх осіб, котрі вас можуть ввести в оману чи ошукати при отриманні цієї послуги.