Офіційна позиція мережі АЗК WOG щодо рішення АМКУ

31 жовтня 2016, 17:43
Читать новость на русском

28 жовтня поточного року, через понад три роки розслідування, АМКУ виніс рішення щодо так званої "бензинової справи". Даним рішенням Комітет звинуватив компанію WOG, на ряду з іншими операторами паливного ринку України, в "змові і антиконкурентних діях" в частині формування цін на бензини і ДП. Своїм рішенням АМКУ також наклав штрафи на низку мереж АЗК, серед яких і компанія WOG.

У зв'язку з цим, ТОВ "ВОГ Рітейл" офіційно заявляє про те, що не згодне з позицією Комітету, вважає його рішення заангажованим, не об'єктивним і таким, яке завдає значних репутаційних збитків компанії. Відповідно, дане рішення АМКУ буде оскаржене в судовому порядку.

З огляду на ситуацією, що склалася, ми змушені констатувати, що АМКУ не бажає реагувати на реальних порушників і "сірих дилерів" на ринку пального, які дійсно встановлюють економічно необґрунтовані ціни на нафтопродукти (в тому числі, через несплату у повному обсязі роздрібного акцизу).

Діяльність саме таких "операторів" спотворює справедливу конкуренцію на ринку, але як і раніше, залишається поза увагою контролерів.

Натомість, в Комітеті без реальних на те доказів, приймають каральні рішення на адресу представників легального ринку, які справно платять податки, а також виступають за прозорі і конкурентні умови роботи.

В рамках розслідування "бензинової справи", мережа АЗК WOG надала АМКУ всю інформацію про ціноутворення в компанії, хоча, відповідно до ст.190 Господарського кодексу, мала повне право цього не робити.

Проте, в АМКУ, навіть, маючі вичерпну позицію WOG по матеріалам справи, чомусь вирішили її не досліджувати, і як наслідок, – не враховувати.

Зокрема, в рамках засідань по справі, представники ТОВ "ВОГ Рітейл" неодноразово заявляли про те, що Комітет в рамках розслідування не дослідив макроекономічні чинники, що впливали на ціну, зокрема курс гривні до долара, який обвалився втричі, та міжнародні котирування ціни на сиру нафту та і пальне.

З незрозумілих причин, Комітет також не захотів відповісти на запитання компаній-відповідачів по справі, чи є в Україні конкуренція на ринку пального. І це при тому, що в Україні працюють понад 1000 АЗС на 1 млн. автомобілів (для порівняння: в Німеччині – 320, а у Великобританії – 255).

Окремо хочемо наголосити на тому, що під час засідань на прямі запитання учасників слухань, члени Комітету визнавали, що вони не бачать змови у діях операторів, бо немає ані фактів, які б це підтверджували, ані ознак, які б вказували на це. Але в рішенні АМКУ, у підсумку, – вказані прямо протилежні твердження.

Це наводить на думку, що рішення було підготовлено раніше, ніж закінчився процес розслідування, і мало на меті не встановлення істини, а покарання компаній, які ведуть бізнес згідно всіх вимог чинного законодавства, та податкового, зокрема.

На жаль, однак конструктивного діалогу, на який давно чекає і розраховує легальний сегмент паливного ринку України, з АМКУ в черговий раз, не вийшло.

Рухаючись до європейських стандартів ведення бізнесу, та з метою захисту своїх позицій і ділової репутації, компанія WOG за наслідками рішення Комітету також звернеться до Ради бізнес-омбудсмана в Україні.

Компанія відстоюватиме позицію того, що рішення Комітету суперечить базовим положенням економічної науки, а відповідно прийнято державним контролюючим органом безпідставно.

Зокрема, на ринку нафтопродуктів присутня "Рівновага по Нешу" з одночасним застосуванням "парадоксу Бертрана". Тобто, ситуація, коли у різних операторів присутні схожі ціни на пальне, обумовлена лиш тим, що трейдери продають схожий товар, за умов роботи в однаковій податковій системі.