Офіційна позиція мережі АЗК WOG щодо рішення АМКУ
28 жовтня поточного року, через понад три роки розслідування, АМКУ виніс рішення щодо так званої "бензинової справи". Даним рішенням Комітет звинуватив компанію WOG, на ряду з іншими операторами паливного ринку України, в "змові і антиконкурентних діях" в частині формування цін на бензини і ДП. Своїм рішенням АМКУ також наклав штрафи на низку мереж АЗК, серед яких і компанія WOG.
У зв'язку з цим, ТОВ "ВОГ Рітейл" офіційно заявляє про те, що не згодне з позицією Комітету, вважає його рішення заангажованим, не об'єктивним і таким, яке завдає значних репутаційних збитків компанії. Відповідно, дане рішення АМКУ буде оскаржене в судовому порядку.
З огляду на ситуацією, що склалася, ми змушені констатувати, що АМКУ не бажає реагувати на реальних порушників і "сірих дилерів" на ринку пального, які дійсно встановлюють економічно необґрунтовані ціни на нафтопродукти (в тому числі, через несплату у повному обсязі роздрібного акцизу).
Діяльність саме таких "операторів" спотворює справедливу конкуренцію на ринку, але як і раніше, залишається поза увагою контролерів.
Натомість, в Комітеті без реальних на те доказів, приймають каральні рішення на адресу представників легального ринку, які справно платять податки, а також виступають за прозорі і конкурентні умови роботи.
В рамках розслідування "бензинової справи", мережа АЗК WOG надала АМКУ всю інформацію про ціноутворення в компанії, хоча, відповідно до ст.190 Господарського кодексу, мала повне право цього не робити.
Проте, в АМКУ, навіть, маючі вичерпну позицію WOG по матеріалам справи, чомусь вирішили її не досліджувати, і як наслідок, – не враховувати.
Зокрема, в рамках засідань по справі, представники ТОВ "ВОГ Рітейл" неодноразово заявляли про те, що Комітет в рамках розслідування не дослідив макроекономічні чинники, що впливали на ціну, зокрема курс гривні до долара, який обвалився втричі, та міжнародні котирування ціни на сиру нафту та і пальне.
З незрозумілих причин, Комітет також не захотів відповісти на запитання компаній-відповідачів по справі, чи є в Україні конкуренція на ринку пального. І це при тому, що в Україні працюють понад 1000 АЗС на 1 млн. автомобілів (для порівняння: в Німеччині – 320, а у Великобританії – 255).
Окремо хочемо наголосити на тому, що під час засідань на прямі запитання учасників слухань, члени Комітету визнавали, що вони не бачать змови у діях операторів, бо немає ані фактів, які б це підтверджували, ані ознак, які б вказували на це. Але в рішенні АМКУ, у підсумку, – вказані прямо протилежні твердження.
Це наводить на думку, що рішення було підготовлено раніше, ніж закінчився процес розслідування, і мало на меті не встановлення істини, а покарання компаній, які ведуть бізнес згідно всіх вимог чинного законодавства, та податкового, зокрема.
На жаль, однак конструктивного діалогу, на який давно чекає і розраховує легальний сегмент паливного ринку України, з АМКУ в черговий раз, не вийшло.
Рухаючись до європейських стандартів ведення бізнесу, та з метою захисту своїх позицій і ділової репутації, компанія WOG за наслідками рішення Комітету також звернеться до Ради бізнес-омбудсмана в Україні.
Компанія відстоюватиме позицію того, що рішення Комітету суперечить базовим положенням економічної науки, а відповідно прийнято державним контролюючим органом безпідставно.
Зокрема, на ринку нафтопродуктів присутня "Рівновага по Нешу" з одночасним застосуванням "парадоксу Бертрана". Тобто, ситуація, коли у різних операторів присутні схожі ціни на пальне, обумовлена лиш тим, що трейдери продають схожий товар, за умов роботи в однаковій податковій системі.