Перший і єдиний в Україні музей сміху відкрили у Коломиї
Його офіційна назва - центр гумору "Весела оселя".
У експозиції - найрізноманітніша інформація, яка стосується гумору і сатири, а також карикатури, комедії та клоунади. Передусім - української. Експонати для музею його засновник збирав впродовж останніх 15 років.
“Серед видів колекціонування є гуморофілія або ж гуморинофілія. Але я ніде не знайшов самих гуморофілістів. Не знаю хто ще колекціонує гумор. Невже тільки я? Думаю, що хтось мусить ще бути. Принаймні у російськомовному й україномовному світі я не знайшов таких. Хоча самий предмет колекціонування є”, - каже письменник-гуморист, засновник музею Микола Савчук.
У світі такі заклади - також рідкість. Відомі музеї сміху знаходяться в Болгарії, Іспанії та на Кубі. На відміну від великих закордонних аналогів український центр гумору розташований на 25-ти квадратних метрах. Тут є приклади давньої і сучасної сміхової культури, стримана сатира радянського періоду та специфічний гумор діаспори, те, над чим сміються наддніпрянці і галичани.
Центр має власні картотеку й бібліотеку, відео- та фонотеки, невеличкий фонд розвитку, а також благодійний збір на користь відвідувачів, позбавлених почуття гумору. Найбільше у експозиції жартівливих листівок та карикатур. Для них виділена окрема кімната. А найціннішими експонатами власник музею вважає старовинні гумористичні часописи.
“Є коломийські сатирично-гумористичні журнали за 1869 рік, є чотири числа того року, одного числа немає навіть у Львівській бібліотеці Стефаника з того, що є у мене. Правда, у них є одне таке число, якого у мене нема. В мене є часописи кінця XIX століття львівські, “Дзеркало” - такий цілий річник. В мене є часописи періоду УНР”, - каже письменник-гуморист, засновник музею Микола Савчук.
Серед перлин українських жартів - традиційне сало, вареники та макогін. До колекції увійшла також класика гумору, притаманна тій чи іншій країні. Щоправда, не всі народи, каже Микола Савчук, мають власні смішні символи. У окремих культурах їх замінюють літературними та кіноперсонажами. Натомість у країнах з розвинутим туризмом процвітає виробництво сувенірної продукції. Із кожної з них відомий прикарпатський жартівник привіз трофеї, які викликають посмішки.