Київський метрополітен близький до колапсу. Від столичних посадовців лунають суперечливі заяви стосовно можливого закриття мосту Метро, який потребує капітального ремонту, а також станцій "Почайна" і "Тараса Шевченка".
Дивіться також Павільйони біля "Деміївської" йдуть під землю: у КМДА заявили, що причина не в затопленні метро
Яка ситуація над станцією "Деміївська"
17 та 19 грудня правоохоронці із залученням експерта провели огляд місцевості над станцією метро "Деміївська". Там виявлено просідання ґрунту із появою тріщин на асфальті, а також просідання торговельних павільйонів над тунелем метро біля колишнього Деміївського ринку,
– повідомили правоохоронці.
Руйнування асфальту над метро "Деміївська" / Фото Київської прокуратури
Результати огляду відправлять до експертного закладу, втім, не називають, якого саме. Ці результати мають врахувати під час проведення будівельно-технічної експертизи. Вона встановить, у якому стані перебуває перегінний тунель між "Деміївською" та "Либідською" і чому виникла аварійна ситуація.
Наразі триває слідство. Правоохоронці вивчають обставини, які призвели до порушення герметичності, протікання води та потрапляння піску в тунель київського метрополітену на Оболонсько-Теремківській або синій лінії. Провадження розпочато за фактом службової недбалості.
Поліція Київщини оглянула метро
19 грудня слідчі управління поліції у метрополітені спільно з експертами ретельно оглянули тунель між "Деміївською" та "Либідською", поверхні над тунелем, русло річки Дніпро та навколишню місцевість.
Вода у тунелі, тріщини нагорі – що зараз відбувається в тунелі між "Деміївською" та "Либідською": дивіться відео
Чи можуть закрити міст Метро та метро на Оболоні під час ремонту
- 18 грудня у КМДА повідомили, що станції "Почайна" і "Тараса Шевченка" не закриватимуть. Плановий ремонт пройде там улітку 2024 року. Заступник начальника КП "Київський метрополітен" Дмитро Пінчук запевнив, що метрополітен наглядає за цією ділянкою і зараз там безпечно.
- Гендиректор КП "Київський метрополітен" Віктор Брагінський 18 грудня висловився щодо мосту Метро. За його словами, споруда потребує капітального ремонту, але "з боку метро" усе в порядку, там немає змін чи відхилень від норми.
- Він запевнив, що спершу відремонтують метро на Теремках, а відтак перейдуть до Оболоні – можливо, у червні-липні 2024-го. Одночасно дві ділянки не будуть лагодити. Водночас не зрозуміло, скільки буде коштувати ремонт метро на "Деміївській".
- Андрій Вітренко, голова постійної комісії Київради з бюджету, соціально-економічного розвитку та інвестиційної діяльності, 19 грудня сказав, що міст Метро можуть закрити. Це станеться, якщо підтвердять, що він є аварійно небезпечним. Тоді в місті станеться колапс.
- Вітренко вважає, що причина підтоплення – хаотична забудова в столиці. Брагінський це заперечував.
- У КМДА заявили: підсилення опор мосту Метро не вплине на рух транспорту по ньому. Про це сказав директор Департаменту транспортної інфраструктури Руслан Кандибор.