Раніше ПС ЗСУ не так ефективно виявляли зльоти ворожих літаків, а російському пілоту вдавалося проводити антиракетні маневри, однак згодом це змогли нейтралізувати. Про це 24 Каналу розповів генерал армії у відставці, екскерівник СЗР Микола Маломуж, зазначивши, що за успіхом збиття авіації Росії криється комплексна робота.

Не пропустіть Ворог переходить на іншу тактику, – Гуменюк розповіла про дії росіян без А-50

Як працює комплексна робота

Генерал армії зазначив, що перевага ворога в повітрі поки зберігається. Окупанти ще мають до 350 літаків різних типів: винищувачі, штурмовики, стратегічні бомбардувальники та інші. Вони створюють величезні проблеми на фронті, завдаючи постійно ударів ракетами та бомбами, згадаймо, як росіяни діяли біля Авдіївки. Тобто є реальна загроза не тільки на нулі, але навіть близькі до поля бою міста й села перебувають під ударами.

"Тому було розроблено системну тактику виведення з ладу та завдання ударів по російські авіації. Для цього залучені новітні комплексні заходи: насамперед радіолокаційні системи, системи раннього виявлення та попередження, ППО, системи відволікання РЛС Росії, а також літаки, які ідентифікують ракети. Хтось говорить "Patriot частково почав стріляти" або "NASAMS дуже потужно працює". Але тут працюють якраз новітні системи", – наголосив Маломуж.

Мовиться і про виявлення пусків або зльотів реактивних літаків, їхні траєкторії та її можливі зміни, системи наведення, дезорієнтації й ураження, коли льотчик не орієнтується – приладдя показує або неправильний формат загроз, або практично не бачить ракети, які на нього націлені. Саме у такий спосіб українським військовим вдається збивати російські літаки.

Тому що перед цим, по-перше, ми не так ефективно могли виявляти зльоти та час для визначення траєкторій був обмежений. По-друге, ворожий пілот визначав, що уже є система наведення на літак, він проводив антиракетні маневри, запускав відвертальні системи. Приміром, срібні касети, які відвертали удари ракет на себе або теплові смуги, які також заважали захвату.

Тепер це все ми нейтралізували. Льотчик цього не бачить та не відчуває. А починає відчувати, коли вже безпосередньо завдається удар ракетою,
– констатував Микола Маломуж.

Останні втрати ворога в авіації

  • Повітряні сили ЗСУ в останні тижні регулярно збивають російські винищувачі-бомбардувальники Су-34. Орієнтовно, мовиться вже про 15-й збитий Су-34 за останній час.
  • 2 березня українські військові знищили ворожий літак Су-34 на Східному напрямку. Очевидно, Су-35, за яким полювали Повітряні сили, пішов.
  • Днем раніше, 1 березня, також на Східному напрямку було уражено російський бойовий літак Су-34, який намагався завдати удару по українських позиціях керованими авіабомбами.
  • 29 лютого ПС ЗСУ за кілька годин знищили 3 російські винищувачі-бомбардувальники Су-34. Один вночі, два інших – вранці.
  • 27 лютого у Повітряних силах повідомили про розтрощення російського Су-34. Літак російських окупантів знищили на Східному фронті.
  • За декілька годин того ж дня Микола Олещук повідомив про збиття ще одного Су-34 знову-таки на Східному напрямку.