Йдеться про виробництво учбово-бойових літаків Як-130, які виробляють на підприємстві "Корпорация" Иркут", та активно просувають на світові ринки. Придбанням літаків останнім часом цікавляться у кількох країнах Латинської Америки, а контракти, які росіяни планують підписати найближчим часом, мають принести до бюджету РФ від 1,4 до 2,2 мільярдів доларів.

І все б нічого, тільки ніякого права в окупантів на збірку Яків у тому вигляді, якими вони є, немає. Справа в тому, що у всій документації ліцензійні літаки мають у своїй комплектації двигуни запорізького ДП "Івченко-Прогрес" АІ-222-25. Серійне виготовлення цих частин літаків почали вести у Росії з 2009-го року на потужностях підприємства "Научно-производственный НПЦ газотурбостроения "Салют" після досягнення ліцензійної угоди між українськими та російськими компаніями.

Читайте також: Політичні заручники: навіщо Росія зібралася роздавати паспорти українцям та білорусам

І угода ця скінчилася у 2015-му, оскільки представники нашого підприємства відмовилися її продовжувати. Що ж було далі? Росіяни продовжили виробництво двигунів. Роблять вони це без будь-якого контролю, то ж якість частин Як-130, які вийшли з конвеєру після 2014-го дуже й дуже сумнівна.

Якщо не вірите, згадайте, скільки разів злітали російські ракети після того, як Україна відмовилася постачати терористам деталі. Отже й літаки, які йтимуть до багатьох країн за держконтрактами РФ, можуть банально розбиватися через численні недоліки двигунів. І не треба бути дуже розумним, щоб здогадатися, на кого агресори збираються вішати всі ці "косяки" у наслідок чого, адже у документах вони, звісно, нічого не кажуть про те, що виготовлені деталі без ліцензії.

Більше того, у цьому році в росіян скінчилися взагалі всі завезені ще до війни українські комплектуючі для виготовлення двигунів, то ж їх замінили на взагалі не зрозуміло що.

То ж, коли умовна Венесуела придбає літаки з "українським деталями", для всієї світової авіації це буде суттєвою загрозою, бо ж не ясно, де та коли впаде Як, та чи не зачепить він інші літальні апарати внаслідок поломки.

І це ще не беремо до уваги той момент, що кремлівські покидьки вкрали нашу технологію та користуються нею для власного збагачення.