Архів
Курси валют
Погода
      youtube @24
      Loading...
      google @24
      RSS СТРІЧКА
      Загальний RSS

      Топ новини

      Відео новини

      Що треба знати купуючи через інтернет: корисні поради

      2096 Читать новость на русском
      Під відомими брендами в інтернет-магазинах не рідко "ховаються" звичайні підробки
      Під відомими брендами в інтернет-магазинах не рідко "ховаються" звичайні підробки / gloss.ua

      Купуєш онлайн – економиш гроші та час. Однак в очікуваному пакунку "з інтернету" нерідко приходить неякісний товар чи взагалі не той, що замовляли. Експерти кажуть, до таких маніпуляцій вдаються, як правило, маловідомі інтернет-магазини або магазини-одноденки, що довго не існують. Детальніше – далі.

      Нині в інтернет-магазинах затоваритися можна усім необхідним від продуктів харчування, алкоголю до різнопланового одягу та будь-якої побутової чи цифрової техніки. Тому й інтернет-магазини уже повністю прирівнюються до офіційної торговельної мережі та є повноцінними платниками податків. Відтак, в "мережевого" магазину як і у "фізичного" має бути також куточок споживача, висвітлений на сайті, юридична адреса, банківські реквізити, свідоцтво про реєстрацію. Тобто, усі дозвільні документи ідентичні будь-якій звичайній українській крамниці.

      Так як у звичайному магазині

      Тому купуючи товар в інтернет-магазині український споживач має усі права, які прописані в Законі України "Про захист прав споживачів". Керівник Київського міськобласного центру захисту споживачів, якості та безпеки продукції Роксолана Цірук в коментарі сайту "24" відзначає, замовляючи в інтернет-магазині товар, попередньо, а не по факту купівлі, з’ясуйте правила продажу цього онлайн-магазину. Зокрема, поцікавтеся наявними документами на продукцію. Зробити це не складно.

      Як стверджує Цірук, серед поширених нарікань на роботу інтернет-магазинів: товари неналежної якості, а також підробки відомих брендів. Покупці як, правило, просять таку продукцію обміняти або повернути витрачені кошти. А не виконання цього є грубим порушенням прав інтернет-покупця. Адже протягом 14 днів споживач має право повернути товар, якщо він йому не підійшов або покупка є пошкодженою. У випадку, якщо немає подібного товару, покупець, може чекати максимум два місяці. Допоки власник інтернет-магазину знайде чи замовить такий самий товар для обміну. В іншому разі має повернути кошти за вимогою споживача.

      Якщо товар – контрабандний

      Є гарантія на товар – покупець спокійний. Тому, якщо ви придбали в інтернет-магазині, приміром, побутову техніку обов’язково має бути гарантіний лист. Однак не всі їх видають. Окремі інтернет-магазини не гребують контрабандним товарами, які нелегально завозять в Україну.

      Тому такі інтернет-магазини не мають ні гарантійних талонів, ні супроводжувальних документів, ні декларацій й не відповідають санітарно-гігієнічним вимогам, – коментує Цірук.

      Відтак, якщо товар контрафактний, то довести власні права й повернути кошти в рази складніше. В окремих випадках – взагалі неможливо. Найчастіше, за словами експерта, товари з підробкою продають невеликі маловідомі магазини або, скажімо, "одноденні". Ті, що існують місяць-два і зникають. Товари пропонують розсилкою, зі знижками.

      Водночас, експерт запевняє: на противагу таким існує чимало відомих брендових або звичайних інтернет-магазинів, котрі добросовісно працюють у правовому полі та виконують правила торгівлі.

      Оплата товару

      Як відзначає Роксолана Цірук краще оплачувати товар куплений в інтернет-магазині через банк, аби як підтвердження мати платіжну квитанцію. Де будуть вписані усі реквізити "мережевого" магазину.

      Були випадки, коли товар з доставкою сплачувався через кур'єра і той не надав ніяких квитанцій і потім дуже важко повернути цей товар. У цьому випадку попередньо треба говорити, щоб кур'єр привіз фіскальний чек чи розрахунковий талон з штампом магазину та підписом власника магазину – підкреслює експерт.

      Таким чином, маючи розрахунковий чек, ви можете повернути свої кошти або товар назад.

      Як варіант можна заплатити за посилку після того як її отримаєте. Щоправда, товар може загубитися, а з поверненням можуть виникнути проблеми (розпаковану посилку можуть відмовитися повертати).

      Також покупку можна оплатити за допомогою віртуальних грошей. Однак, цей варіант найбільш "небезпечний". Бо ви можете оплатити покупку, а товар не отримати. Щоб уникнути таких неприємностей – перевірте інтернет-магазин і прочитайте відгуки про нього.

      Що варто купувати, а що ні

      Одяг та взуття для дорослих – так. Це і дешевше і зручніше. А от товари дитячого асортименту варто обирати обережно. Особливо, це стосується одягу та взуття для дітей до 3 років. Адже така продукція, насамперед, повинна бути якісною та безпечною. В інтернет-магазинах, як правило, вона дешевша і батьки задля економіють все ж ризикують.

      В інтернет-магазинах не завжди такий товар має відповідні документи. Якщо це фальсифікат, приміром, дитячого нижнього одягу, матрасу чи ліжечка, то фарба може навіть переходити на тіло дитини, – відзначає експерт.

      Небезпечна група товарів, яку краще взагалі не купувати в інтернет-магазинах – це продукти харчування. Замовивши, наприклад каву зарубіжного виробника, немає ніякої гарантії, що отримаєте оригінальну продукцію. Як показує практика, покупцю надсилають фальсифікований товар.

      Суперечливе питання щодо побутової техніки. Якщо купуєте в звичайному магазині – можна подивитися документи на продукцію й елементарно перевірити той таки планшет чи ноутбук. В інтерет-магазинах, стверджує Цірук, недобросовісні продавці із замовленим товаром можуть надіслати документи на зовсім інший вид техніки. А коли йдеться про заміну чи повернення коштів говорять, що техніка не їхня і вони її не продавали. І спробуй щось довести.

      Захищайте свої права

      Керівник Київського міськобласного центру захисту споживачів, якості та безпеки продукції, відзначає, останнім часом скарг від покупців інтернет-магазинів дещо поменшало. Очевидно або магазини стали більше дбати про свою репутацію або споживачі ретельніше й уважніше підходять до онлайн покупок.

      Так, за 2015 рік до Київського міськобласного центру захисту споживачів, якості та безпеки продукції надійшло 40 скарг на товари придбані в інтернет-магазинах. З них 10% "нарікань" – з різних областей України.

      Цього року Київський центр захисту споживачів отримав наразі лише 17 скарг зі столиці і 1 скаргу – з Хмельницької області. Ймовірно, не всі покупці скаржаться на неякісний товар, отриманий "з інтернету". І хоч у більшості випадків, заплачені кошти вдається повернути, така процедура, зазвичай, довготривала й потребує багато терпіння та витримки. Тому перш ніж "клюнути" на гарну якісну копію відомого бренду перевірте чи вами бува свідомо не маніпулюють.

      powered by lun.ua
      Якщо Ви виявили помилку на цій сторінці, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter
      Коментарі
      Більше новин

      Читай новини навіть без інтернету

      Завантажити

      Читай новини навіть без інтернету

      Залиште відгук