Архів
Курси валют
Погода
      youtube @24
      Loading...
      google @24
      RSS СТРІЧКА
      Загальний RSS

      Топ новини

      Відео новини

      Що треба знати купуючи через інтернет: корисні поради

      2049 Читать новость на русском
      Під відомими брендами в інтернет-магазинах не рідко "ховаються" звичайні підробки
      Під відомими брендами в інтернет-магазинах не рідко "ховаються" звичайні підробки / gloss.ua

      Купуєш онлайн – економиш гроші та час. Однак в очікуваному пакунку "з інтернету" нерідко приходить неякісний товар чи взагалі не той, що замовляли. Експерти кажуть, до таких маніпуляцій вдаються, як правило, маловідомі інтернет-магазини або магазини-одноденки, що довго не існують. Детальніше – далі.

      Нині в інтернет-магазинах затоваритися можна усім необхідним від продуктів харчування, алкоголю до різнопланового одягу та будь-якої побутової чи цифрової техніки. Тому й інтернет-магазини уже повністю прирівнюються до офіційної торговельної мережі та є повноцінними платниками податків. Відтак, в "мережевого" магазину як і у "фізичного" має бути також куточок споживача, висвітлений на сайті, юридична адреса, банківські реквізити, свідоцтво про реєстрацію. Тобто, усі дозвільні документи ідентичні будь-якій звичайній українській крамниці.

      Так як у звичайному магазині

      Тому купуючи товар в інтернет-магазині український споживач має усі права, які прописані в Законі України "Про захист прав споживачів". Керівник Київського міськобласного центру захисту споживачів, якості та безпеки продукції Роксолана Цірук в коментарі сайту "24" відзначає, замовляючи в інтернет-магазині товар, попередньо, а не по факту купівлі, з’ясуйте правила продажу цього онлайн-магазину. Зокрема, поцікавтеся наявними документами на продукцію. Зробити це не складно.

      Як стверджує Цірук, серед поширених нарікань на роботу інтернет-магазинів: товари неналежної якості, а також підробки відомих брендів. Покупці як, правило, просять таку продукцію обміняти або повернути витрачені кошти. А не виконання цього є грубим порушенням прав інтернет-покупця. Адже протягом 14 днів споживач має право повернути товар, якщо він йому не підійшов або покупка є пошкодженою. У випадку, якщо немає подібного товару, покупець, може чекати максимум два місяці. Допоки власник інтернет-магазину знайде чи замовить такий самий товар для обміну. В іншому разі має повернути кошти за вимогою споживача.

      Якщо товар – контрабандний

      Є гарантія на товар – покупець спокійний. Тому, якщо ви придбали в інтернет-магазині, приміром, побутову техніку обов’язково має бути гарантіний лист. Однак не всі їх видають. Окремі інтернет-магазини не гребують контрабандним товарами, які нелегально завозять в Україну.

      Тому такі інтернет-магазини не мають ні гарантійних талонів, ні супроводжувальних документів, ні декларацій й не відповідають санітарно-гігієнічним вимогам, – коментує Цірук.

      Відтак, якщо товар контрафактний, то довести власні права й повернути кошти в рази складніше. В окремих випадках – взагалі неможливо. Найчастіше, за словами експерта, товари з підробкою продають невеликі маловідомі магазини або, скажімо, "одноденні". Ті, що існують місяць-два і зникають. Товари пропонують розсилкою, зі знижками.

      Водночас, експерт запевняє: на противагу таким існує чимало відомих брендових або звичайних інтернет-магазинів, котрі добросовісно працюють у правовому полі та виконують правила торгівлі.

      Оплата товару

      Як відзначає Роксолана Цірук краще оплачувати товар куплений в інтернет-магазині через банк, аби як підтвердження мати платіжну квитанцію. Де будуть вписані усі реквізити "мережевого" магазину.

      Були випадки, коли товар з доставкою сплачувався через кур'єра і той не надав ніяких квитанцій і потім дуже важко повернути цей товар. У цьому випадку попередньо треба говорити, щоб кур'єр привіз фіскальний чек чи розрахунковий талон з штампом магазину та підписом власника магазину – підкреслює експерт.

      Таким чином, маючи розрахунковий чек, ви можете повернути свої кошти або товар назад.

      Як варіант можна заплатити за посилку після того як її отримаєте. Щоправда, товар може загубитися, а з поверненням можуть виникнути проблеми (розпаковану посилку можуть відмовитися повертати).

      Також покупку можна оплатити за допомогою віртуальних грошей. Однак, цей варіант найбільш "небезпечний". Бо ви можете оплатити покупку, а товар не отримати. Щоб уникнути таких неприємностей – перевірте інтернет-магазин і прочитайте відгуки про нього.

      Що варто купувати, а що ні

      Одяг та взуття для дорослих – так. Це і дешевше і зручніше. А от товари дитячого асортименту варто обирати обережно. Особливо, це стосується одягу та взуття для дітей до 3 років. Адже така продукція, насамперед, повинна бути якісною та безпечною. В інтернет-магазинах, як правило, вона дешевша і батьки задля економіють все ж ризикують.

      В інтернет-магазинах не завжди такий товар має відповідні документи. Якщо це фальсифікат, приміром, дитячого нижнього одягу, матрасу чи ліжечка, то фарба може навіть переходити на тіло дитини, – відзначає експерт.

      Небезпечна група товарів, яку краще взагалі не купувати в інтернет-магазинах – це продукти харчування. Замовивши, наприклад каву зарубіжного виробника, немає ніякої гарантії, що отримаєте оригінальну продукцію. Як показує практика, покупцю надсилають фальсифікований товар.

      Суперечливе питання щодо побутової техніки. Якщо купуєте в звичайному магазині – можна подивитися документи на продукцію й елементарно перевірити той таки планшет чи ноутбук. В інтерет-магазинах, стверджує Цірук, недобросовісні продавці із замовленим товаром можуть надіслати документи на зовсім інший вид техніки. А коли йдеться про заміну чи повернення коштів говорять, що техніка не їхня і вони її не продавали. І спробуй щось довести.

      Захищайте свої права

      Керівник Київського міськобласного центру захисту споживачів, якості та безпеки продукції, відзначає, останнім часом скарг від покупців інтернет-магазинів дещо поменшало. Очевидно або магазини стали більше дбати про свою репутацію або споживачі ретельніше й уважніше підходять до онлайн покупок.

      Так, за 2015 рік до Київського міськобласного центру захисту споживачів, якості та безпеки продукції надійшло 40 скарг на товари придбані в інтернет-магазинах. З них 10% "нарікань" – з різних областей України.

      Цього року Київський центр захисту споживачів отримав наразі лише 17 скарг зі столиці і 1 скаргу – з Хмельницької області. Ймовірно, не всі покупці скаржаться на неякісний товар, отриманий "з інтернету". І хоч у більшості випадків, заплачені кошти вдається повернути, така процедура, зазвичай, довготривала й потребує багато терпіння та витримки. Тому перш ніж "клюнути" на гарну якісну копію відомого бренду перевірте чи вами бува свідомо не маніпулюють.

      Джерело: 24 Канал
      powered by lun.ua
      Якщо Ви виявили помилку на цій сторінці, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter
      Коментарі
      Більше новин
      При цитуванні і використанні будь-яких матеріалів в Інтернеті відкриті для пошукових систем гіперпосилання
      не нижче першого абзацу на Телеканал новини «24» — обов’язкові.
      Цитування і використання матеріалів у оффлайн-медіа, Мобільних додатках, SmartTV можливе лише з письмової згоди Телеканалу новин «24».
      Матеріали з маркуванням «Реклама» публікуються на правах реклами.
      Усі права захищені. © 2005—2017, ПрАТ «Телерадіокомпанія “Люкс”», Телеканал новин «24»
      Залиште відгук