Система автономного управління автомобілем коштує 400 тис. євро
Автомобіль рухається у загальному транспортному потоці, але на відміну від інших машин у ньому немає водія.
Людина, яка сидить на його місці, - для того, аби поліцейські та інші дорожні служби не думали, що їм мариться. Система автономного управління автомобілем - розробка команди ентузіастів з Вільного університету Берліна.
“Що вміє цей автомобіль? Орієнтуватися за допомогою навігатора і щосекунди визначати своє місце розташування. Зрозуміло, що на борті встановлений потужний комп'ютер. Інформацію він отримує від численних датчиків і обробляє її. На основі цих даних комп'ютер приймає необхідні рішення, як то розігнати авто, загальмувати чи повернути”, - каже учасник проекту AutoNOMOS Тінош Ґанджінех.
Багато із використаних пристроїв вже давно встановлюють на серійні автомобілі. До прикладу, система, яка стежить за розміткою і допомагає дотримуватися рядності. Парктронік, який допомагає при паркуванні. І це не кажучи вже про навігатор.
Інша справа, що на автомобілі, який випробовують на вулицях Берліна, вся електроніка потужніша, чутливіша і зв'язана в єдиний "нервовий" вузол.
“Наше розуміння майбутнього автомобілебудування виглядає так. Багато функцій, які сьогодні виконує водій, візьме на себе комп'ютер. Це дозволить знизити рівень аварійності та значно полегшить життя тим, хто сьогодні ділить автомобіль з іншими членами сім'ї”, - каже керівник проекту AutoNOMOS Рауль Рояс.
Втім, не все так гладко. По-перше, потрібно переконати автолюбителів, аби вони не брали безпосередньої участі у процесі керування автомобілем. По-друге, залишається відкритим питання відповідальності при ДТП. Страхові компанії не дуже довіряють віртуальним водіям. Та й, безумовно, знайдуться хакери, які зможуть зламати програмне забезпечення і підкорити собі такий автомобіль.
“Це типова проблема для всіх інновацій - подолати статус-кво. Люди надають перевагу речам, у яких вони розбираються. Страховики працюють з автомобілями, які вони добре знають”, - каже менеджер з продажів Патрік Фогель.
Ну і нарешті - ціна. Вартість ось цього прототипу на базі Volkswagen Passat, м'яко кажучи, зашкалює. Сьогодні на ціннику намальовано 400 тис. євро. Але, обіцяють розробники, у найближчі п'ять років ціна знизиться майже вдесятеро.