Податкова реформа, повірте, не обмежується затвердженим Кабміном антикорупційним пакетом змін до Податкового кодексу України.
Зобов’язання, які взяла на себе Україна, свідчать про те, що в цьому році ми ще неодноразово говоритимемо про податкову реформу в різних її аспектах.
Потрібно віддати належне міністру Данилюку, він підійшов до вирішення питання протистояння з ДФС системно, залучивши на свою сторону основного кредитора України та зафіксував етапи реформи в офіційному документі, дотримання якого є запорукою отримання чергових траншів.
Відтак, парламент або прийме закони, направлені на зміни фіскальної служби, або буде пояснювати виборцям, чому в Україну не приходять інвестиції та чому кредитори не виділяють чергові макрофінансові позики.
Виділю основні положення, які важливі для розуміння подальших процесів перетворення.
Так, Україна констатувала, що податкова амністія має шкідливий вплив на дотримання податкового законодавства.
У зв’язку з чим, якщо в період дії програми співпраці з МВФ проводитимуться податкові реформи (а вони проводяться), які міститимуть елементи такого явища як податкова амністія, вони узгоджуватимуться з співробітниками МВФ, з тим, щоб уникнути негативного впливу на дотримання податкового законодавства та боротьбу з корупцією.
Таким чином, доки не буде досягнуто успіхів у реформуванні ДФС, з тим щоб вона могла впливати позитивно на виявлення незадекларованих доходів та забезпечити дотримання податкового законодавства, жоден вид податкової амністії застосованим не буде.
Прощення податкових зобов'язань буде застосовуватися тільки до незадекларованих або не у повній мірі легалізованих, але законно отриманих доходів або активів.
Більш конкретно, подальші зусилля щодо зміцнення податкової адміністрації будуть зосереджені на наступних сферах.
1. Об'єднати податкове та митне адміністрування в єдину юридичну особу, щоб скористатися перевагами синергії, відповідний законопроект парламент повинен прийняти до кінця грудня 2016 роки (новий структурний контрольний маяк).
Як завіряють підписанти, структури реформованого податкового та митного адміністрування повністю сумісні один з одним, відповідне злиття за функціональними лініями повинне відбутись до кінця грудня 2016 року.
2. Далі гарантується розпуск податкової міліції. У консультаціях з персоналом МВФ до кінця жовтня 2016 року повинна бути створена нова цивільна служба, з новими співробітниками, при Міністерстві фінансів.
Зазначена служба нестиме відповідальність за розслідування фінансових і економічних злочинів проти держави, в тому числі злочинів, пов'язаних з оподаткуванням.
При цьому підкреслюється ліквідація ролі інших державних органів у цій сфері (тобто, мова йде про виключну компетенцію), але обіцяють не обмежувати підслідності НАБУ.
В той самий час, Мінфін планує після завершення реформи ДФС розглянути питання про передачу функції розслідування службі в структурі ДФС. Орган, який прийде на зміну податковій міліції, підпорядковуватиметься безпосередньо Мінфіну не постійно, а тільки до того часу, доки не завершиться реформування ДФС, після чого, можливо, буде повернутий до її структури.
Читайте також: Спекотна осінь: пенсійні зміни заради траншу МВФ