У документі зазначається, що для зменшення дуже високого дефіциту пенсійного фонду, що ставить під загрозу життєздатність оплати, поліпшення здатності забезпечити адекватні пенсії протягом довгого часу, Україна до кінця грудня 2016 року зобов’язується прийняти законодавство (новий структурний маяк) щоб:
— поступово врегулювати законом пенсійний вік і ще більше скоротити масштаби раннього виходу на пенсію;
— посилити критерії прийнятності для мінімальної пенсії;
— консолідувати пенсійне законодавство, яке в даний час складається з близько двох десятків законів, а також забезпечити єдиний принцип пенсійного забезпечення без привілеїв для будь-якої професії (за винятком військових);
— розширити базу для внесків у систему соціального забезпечення;
— забезпечити справедливий податковий режим пенсій;
— стимулювати вигодонабувачів здійснювати більші відрахування, а також заохочувати декларування фактичні доходів.
Крім того, заплановано виділення різних категоріальних надбавок з трудових пенсій та їх фінансування не за рахунок Пенсійного фонду, а за рахунок бюджету.
Доки всі перераховані заходи не були прийняті, і пенсійна система не функціонуватиме на стійкій основі, Україна утримуватиметься від введення другого рівня пенсійної системи.
Говорячи доступною мовою, до кінця року парламент повинен прийняти кодифікований документ, який міститиме критерії, період та алгоритм впровадження та функціонування накопичувальної системи пенсійного забезпечення. Безперечно, цей документ міститиме положення про збільшення граничного віку виходу на пенсію; втім, це підвищення здійснюватиметься поступово протягом тривалого періоду часу.
Оподаткування пенсій видозмінять, у тому ж числі для того, щоб поповнити Пенсійний та інші соціальні фонди. Це вбачається із того, що Пенсійний фонд, який сьогодні базується на солідарній системі, так само солідарно забезпечуватиме виплату умовного-справедливого розміру пенсії, яка оподатковуватись не буде.
В той самий час, спецпенсії, складатимуться, умовно, із двох складових: перша — та, що справедлива та виплачується Пенсійним фондом і не оподатковується; друга — надбавка (ймовірно, з фонду оплати праці відомств, в яких та чи інша особа працювала до припинення трудової діяльності), яка виплачується за рахунок бюджету. Цілком вірогідно, що саме друга складова буде оподатковуватись. При цьому, якщо сьогодні ця додаткова частина також виплачується через Пенсійний фонд, то переведення процедури її нарахування напряму з бюджету дозволить у статистичній звітності говорити про зменшення дефіциту Пенсійного фонду.
Читайте також : Про тарифні зміни, що передбачені в рамках співпраці України і МВФ