Нагадаємо, що метою місії є розгадка таємниці того, чи існувало колись життя на Червоній планеті і чи існує воно сьогодні у будь-якій формі. У цьому допоможуть зразки марсіанського ґрунту, які вже зібрано марсоходом Perseverance і буде повернено на Землю у 2030 році.

А тим часом "Вояджер-2" живий: NASA виявило "серцебиття" зонда попри втрату зв'язку із ним

Для забезпечення успішної місії Mars Ascent Vehicle (MAV) інженери проводять ретельні випробування та аналіз конструкції та компонентів MAV. MAV буде двоступеневою ракетою, яка прибуде на Марс за допомогою посадкового модуля. Вся місія, яка включає збір зразків з марсохода Perseverance на Марсі, триватиме близько трьох років.

Рухова установка MAV складається з двох твердопаливних ракетних двигунів, SRM1 і SRM2. SRM1 відповідатиме за відштовхування MAV від марсіанської поверхні, тоді як SRM2 виконуватиме критично важливе завдання маневрування другого ступеня ракети для виведення контейнера зі зразками на потрібну орбіту Марса для зустрічі з орбітальним апаратом.

Як пройшов тест

Під час тестування SRM1 проходив випробування у вакуумній камері, охолодженій до -20°C. Основна увага була зосереджена на оцінці сопла надзвукової лінії поділу в системі керування вектором тяги SRM1. Екстремальний холод на Марсі вимагав розробки вдосконаленого надзвукового сопла пастки лінії розділення, оскільки традиційні сопла твердопаливних двигунів з карданним приводом не витримали б таких умов. На щастя, результати випробувань і подальше розбирання двигуна SRM1 підтвердили ефективність рішення команди.

Зараз інженери готуються до кваліфікаційних випробувань, щоб переконатися, що двигун зможе витримати суворі умови, з якими він зіткнеться під час запуску, включаючи інтенсивні вібрації та суворе космічне середовище з екстремальними температурами.

Двигун другого ступеня MAV також заслуговує на увагу, оскільки він має унікальну функцію обертання навколо своєї осі для стабілізації польоту і досягнення потрібної орбіти. Після ретельних випробувань конструкторські рішення, застосовані при виготовленні цього двигуна, були визнані успішними.

Дивіться також Ілон Маск знехтував правилами й тестує нові системи запуску ракет без дозволу

Весь проект MAV є результатом спільних зусиль NASA, яке тісно співпрацює з двома основними підрядниками – компаніями Lockheed Martin Space і Northrop Grumman.

  • Lockheed Martin Space виступає загальним системним інтегратором і відповідає за постачання кількох підсистем/
  • Northrop Grumman постачає головні рушійні установки першого і другого ступенів.

З кожним успішним випробуванням NASA наближається до реалізації амбітної місії Mars Sample Return, яка обіцяє надати безцінну інформацію про потенційну придатність Червоної планети для життя. Наукова спільнота та космічні ентузіасти з нетерпінням чекають того дня, коли зразки з Марса прибудуть на Землю, що ознаменує історичний момент в освоєнні космосу.