Кілонові, на відміну від більш звичних наднових, виникають під час злиття компактних об'єктів у подвійних системах, таких як нейтронні зорі або нейтронна зоря і чорна діра. Їхнє енерговиділення, приблизно в 1 000 разів більше, ніж у наднових, робить їх інтригуючим об'єктом дослідження. Однак вченим ще належить встановити точні межі летальності цих явищ.

Дивіться також До Землі мчить "рогата" комета розміром з місто, яка вже двічі вивергалася у польоті

Дослідження, опубліковане в останньому випуску Astrophysical Journal, заглиблюється у смертельний потенціал кілонових, навіть коли їхня ціль розташована поза віссю викиду – відносно рідкісне явище в астрономічних термінах. Дані, використані в дослідженні, були отримані переважно зі спостережень події GW 170817/GRB 170817A в поєднанні з теоретичними розрахунками.

Яку загрозу кілонові становлять для життя

Дослідження показало, що наслідком типової кілонової події, який становить загрозу для життя, є рентгенівське випромінювання. Воно може поширюватися на відстань до 5 парсеків, що еквівалентно приблизно 16 світловим рокам. Якщо врахувати позаосьове гамма-випромінювання від події, то смертельний діапазон дещо зменшується до приблизно 4 парсеків.

Найсуттєвіша небезпека для життя, що походить від кілонових – це космічні промені, прискорені їхнім вибухом. Ці високоенергетичні частинки можуть зберігати свою смертоносність на значних відстанях, до 11 парсеків, або приблизно 35 світлових років, після початкового вибуху.

Дивіться також Причина найпотужнішого з зареєстрованих марсіанських землетрусів здивувала вчених

Варто також додати, що висновки науковців ґрунтуються на припущенні, що струмінь кілонової не спрямований у наш бік, оскільки в такому випадку будь-які порівняння будуть недоречними.

Хоча безпосередній ризик для життя на Землі від кілонових залишається мінімальним, це дослідження підкреслює їхню важливість у ширшому розумінні життя у Всесвіті. Ці результати дають цінну інформацію про унікальну природу кілонових та їхні потенційні наслідки для життя за межами нашої планети.