Роботизована рука довжиною 10 метрів на модулі "Тяньхе" нової китайської космічної станції "Тяньгун-1" захопила корабель постачання "Тяньчжоу-2" і перемістила приблизно на 20 градусів, перш ніж повернути його до переднього порту стикувального вузла.

Цікаво Ігровий монітор Samsung Odyssey Neo G9 – майбутнє геймінгу

Як проходила тестова перевірка роботи маніпулятора

Операція розпочалася у середу 5 січня та тривала протягом 47-хвилинн. Метою тесту була перевірка процедур та обладнання, необхідних для додавання та переміщення більших модулів космічної станції. Успішне випробування було важливим етапом на шляху до завершення будівництва Китайської космічної станції, яке заплановане до кінця 2022 року.

Це технологія, в якій ми повинні досягти прориву у ході будівництва всієї космічної станції,
– заявив заступник головного конструктора космічної станції Ши Цзісінь.

Застосування роботизованого маніпулятора

Роботизована рука зіграла роль і під час виходу тайконавтів у відкритий космос допомагаючи переміщати їх на позиції виконання завдань. Але це був перший раз, коли рука використовувалася для того, щоб перемістити великий космічний корабель.

Розширення станції

Наступні модулі китайської космічної станції – Mengtian і Wentian – планується запустити на окремих ракетах Long March 5B найближчими місяцями і сполучити їх з базовим блоком "Тяньхе", який розташований на орбіті. Потім маніпулятору необхідно буде захопити модулі, кожен з яких має масу понад 20 тонн, і маневрувати ними від переднього порту до радіального.

Додавання двох нових модулів завершить створення Т-подібної тримодульної космічної станції "Тяньгун-1". Mengtian та Wentian призначені для проведення низки наукових експериментів, але також включають шлюз для виходу у відкритий космос та роботизовану руку меншого розміру.

Фінальний вигляд Китайської космічної станції "Тяньгун-1" / Фото Adrian Mann

Перший вантажний корабель на станції

"Тяньчжоу-2" був запущений у травні 2021 року та став першим відвідувачем нещодавно запущеного базового модуля "Тяньхе". Він доставив паливо для блока та припаси для екіпажу, а також обладнання та експерименти перед місією "Шеньчжоу-12" з екіпажем, що проходила з червня до вересня 2021 року.

Зараз корабель пристикований до базового блока "Тяньхе" та використовується у тестах з переміщення майбутніх модулів космічної станції.

Читайте на сайті Паніка на орбіті: Китай подав скаргу в ООН на компанію Ілона Маска через супутники Starlink

Зараз в портах "Тяньхе" пристиковано три космічні кораблі. На додаток до "Тяньчжоу-2", капсула екіпажу "Шеньчжоу-13" пристикована до порту, який спрямований у бік Землі. Корабель "Тяньчжоу-3", який доставив запаси для трьох членів екіпажу, пристикований до заднього порта станції.