У результаті процедури, відомої як гетерохронний парабіоз, у старих тварин сповільнилося клітинне старіння і збільшилася тривалість життя на цілих 10%. Це підтверджує попередні теорії про те, що в крові молодих ссавців є компоненти, які можуть допомогти боротися зі старінням.

Дивіться також Неймовірні перспективи: вчені показали, що генами людини можна керувати за допомогою електрики

Вічна молодість

Учені закликають не поспішати омолоджуватися за допомогою переливання крові. Миші та люди мало схожі одна на одну, тож наслідки для здоров'я людей можуть бути дуже небезпечними, не кажучи вже про неетичність процедури. Ба більше, 12 мишачих тижнів можуть дорівнювати восьми рокам людини — досить непрактичний відрізок часу для того, щоб бути з кимось зшитим.

Провідний автор дослідження Джеймс Уайт каже, що молодій миші було чотири місяці, а старшій – два роки. З точки зору людини це еквівалентно поєднанню 50-річної людини з 18-річною. Ефект додав би старшій вісім років до тривалості життя.

Цікаво, що коли це дослідження рецензувалося, було опубліковано інше аналогічне, яке, на жаль, виявило погані наслідки для молодих мишей-донорів: у результаті парабіозу їхня тривалість життя навпаки скоротилася.