Google представив оновлений пошук, у якому завдяки новій версії моделі Gemini реалізовано можливості генеративного ШІ, розповідає 24 Канал. Він здатен до багатокрокового аналізу, планування та обробки інформації з різних джерел – і все це інтегровано безпосередньо у пошукову систему.
Дивіться також Google I/O 2025: усе найцікавіше, що показала компанія на головній презентації року
AI Overviews: короткі відповіді на складні запити
Одне з ключових нововведень – функція AI Overviews. Вона автоматично формує узагальнену відповідь на запит користувача, доповнену добіркою посилань на джерела.
За словами Google, ця функція вже випробувана мільярдами користувачів у рамках експерименту Search Labs і показала хороші результати: люди частіше переходять за посиланнями та залишаються задоволені відповідями.
AI Overviews вже почали запускати для користувачів у США, а до кінця року компанія планує охопити понад мільярд людей у всьому світі.
Цікаво, що AI Overviews сприяє більшому різноманіттю у відвідуваних сайтах. Посилання з ШІ-відповідей отримують більше кліків, ніж звичайні результати пошуку. Google також обіцяє не знижувати трафік для видавців: реклама залишатиметься окремо позначеною на сторінках, чітко відділеною від органічних результатів.
Кастомізація та складні запити
Невдовзі користувачі зможуть налаштовувати AI Overviews – спрощувати мову або отримувати розгорнуті пояснення. Це стане в пригоді новачкам у певних темах або тим, хто пояснює щось дітям.
Завдяки можливостям моделі Gemini користувачі зможуть ставити складні запитання з усіма нюансами та отримувати одразу комплексні відповіді. Наприклад, пошук фітнес-студії, яка одночасно популярна серед місцевих, розташована поруч з роботою і має знижки для новачків, тепер можна буде здійснити в одному запиті.
Помічник у плануванні
Google Search поступово перетворюється на асистента. Тепер він зможе допомогти з плануванням, наприклад, створити триденне меню для компанії або спланувати відпустку. Якщо щось не влаштовує – наприклад, ви хочете замінити вечерю на вегетаріанську страву – пошук одразу перебудує план і дозволить експортувати його в Google Docs або Gmail.
Функції планування вже доступні в Search Labs (англійською у США), а згодом охоплять нові категорії – вечірки, побачення чи тренування.
Пошук через відео
Google також зробив крок уперед у візуальному пошуку. Тепер, якщо, наприклад, ви зняли на відео несправність програвача і не знаєте, як описати проблему словами, пошуковик сам проаналізує відео, розпізнає об'єкти та запропонує варіанти вирішення. Це відкриває нові можливості для тих випадків, коли слова не допомагають.
З цими змінами Google Search перестає бути просто рядком для введення запитів – він перетворюється на інструмент, який сам шукає, аналізує, планує і допомагає ухвалювати рішення.
А тим часом Google Meet тепер може перекладати в реальному часі з іноземних мов. Функція зберігає оригінальний голос мовця та передає інтонацію та емоції, що може полегшити міжнародне спілкування.