В останні роки технології віртуальної реальності розвиваються бурхливими темпами. VR-гарнітури вже стали звичним явищем, а незабаром їм на зміну можуть прийти легкі й компактні окуляри. Багато хто сподівається, що технологія не тільки подарує людству нові форми розваг, але й зробить освіту більш ефективною.

Цікаво: Вчені створили електронні контактні лінзи з бездротовою зарядкою

Однак свіже дослідження команди з Технічного університету Тойохасі і Токійського університету, про який розповідає Eurek Alert, змушує засумніватися в освітніх перспективах VR.

Головна проблема VR

Автори провели експеримент, учасників якого розділили на дві групи. Піддослідним з першої належало надіти гарнітуру і самостійно пройтися віртуальною картинною галереєю. Люди з другої групи дивилися відеозапис такої ж прогулянки на дисплеї – тобто не могли впливати на маршрут.

Потім всі учасники пройшли тест на запам'ятовування побаченого. Ті, які досліджували музей у VR за допомогою гарнітури, впоралися з ним гірше.

Таким чином, команда вперше виявила, що при використанні активної віртуальної реальності візуальні спогади формуються гірше. З чим це пов'язано, поки неясно. Можливо, посилене відчуття занурення перевантажує мозок та заважає нормальній роботі пам'яті.

Автори відзначають, що їх відкриття слід враховувати при спробах використовувати VR в ролі освітнього інструмента.

Більше новин, що стосуються подій зі світу технологій, ґаджетів, штучного інтелекту, а також космосу читайте у розділі Техно