Про це в інтерв'ю "Контрактам" заявив міністр інфраструктури Андрій Пивоварський.
Коментуючи новину про досягнуту з учасниками ринку домовленість з приводу оптимізації тарифів, глава держкомпанії Максим Бланк зазначив, що поки напрацьовані пропозиції проходять тривалу процедуру узгодження з різними інстанціями.
"На цей раз йшлося не про банальне "лобове" підняття цін, ми заклали логіку обчислення вартості перевезень (це стосується і оплати порожнього пробігу, уніфікації тарифів для вагонів різної форми власності і т.д), знайшли підтримку учасників ринку і наших клієнтів. Однак, на жаль, поки ми очікуємо узгодження цих новацій бюрократичною вертикаллю", — заявив глава "Укрзалізниці".
За словами Бланка, сьогодні залізниця перевозить щодоби приблизно 800 тисяч тонн вантажів, що складає 83% від показників минулого року. І розраховувати на збільшення вантажопотоку — передчасно, поки не закінчиться війна і не почнеться відновлення економіки.
У свою чергу в Мінінфраструктури наголошують, що диференційоване підняття тарифів не призведе до зниження обсягів вантажів, тому що левова частка перевезень пов'язана з експортом.
Якщо подивитися, скільки експортери почали отримувати в гривні в порівнянні з нашим тарифом, то ні про які збитки не може бути й мови,
— заявив міністр Пивоварський.
В уряді зазначають, що тарифи "Укрзалізниці" — одні з найнижчих у світі: в 1,5-2 рази нижче, ніж в Росії, в 1,6 — нижче, ніж у Білорусі, в рази нижче, ніж у Європі. В результаті протягом багатьох років залізниця де-факто дотувала промисловість.