На думку полковника запасу ЗСУ, військового експерта та льотчика-інструктора Романа Світана, яку він висловив в етері 24 Каналу, Україні варто закуповувати легкомоторні літаки й не лише це.
Дивіться також Страх росіян у Чорному морі та новий етап морських боїв: на що здатні дрони Magura V7
Чому варто перейти на легкомоторні літаки
Роман Світан вважає, що необхідно почати купувати легкомоторні літаки рівня Embraer EMB 314 Super Tucano. Проте є сумніви, що Бразилія погодиться їх продати. У такому разі альтернативою можуть стати штурмовики на базі Л-39 або Л-59.
Більшість українських пілотів розпочинали свою льотну кар'єру саме з Л-39. В Україні налічуються тисячі льотчиків. Легкомоторні літаки дозволяють польоти в парі, що знижує вимоги до фізичного стану.
Навіть діди до 70 років можуть літати, якщо правильно підійти до цього питання,
– наголосив льотчик-інструктор.
При цьому Л-39 необхідно використовувати у версіях, озброєних гарматами, адже більшість наявних в Україні "Альбатросів" оснащені переважно блоками B-16, без гарматного озброєння.
Що необхідно реформувати
Крім того, на думку військового експерта, слід реформувати систему управління при перехопленні дронів. На відміну від ракет, виробництво яких є дорогим і обмеженим, дрони Росія може виготовляти у великій кількості.
Вкрай важливо розгорнути вздовж кордону та лінії фронту щільну мережу зенітних установок для запобігання проникненню БпЛА на територію України,
– наголосив Світан.
Наприклад, захід і центр країни може прикривати авіація, а безпосередню лінію бойових зіткнень – зенітно-ракетні комплекси. Ідеальним варіантом було б, якби країни Заходу допомогли Україні прикрити західну частину держави своїми системами протиповітряної оборони.
Недавно у Повітряних силах повідомили, що 16 травня під час відбиття повітряного нападу противника було втрачено зв'язок із винищувачем F-16. На борту виникла нештатна ситуація, однак пілоту вдалося відвести літак якнайдалі від населеного пункту та успішно катапультуватися.