"З річних звітів залізниць деяких країн Європи за 2013-15 роки випливає, що тарифи УЗ перебувають на рівні середньоєвропейських, наприклад, порівняти можна з тарифами на перевезення в таких країнах, як Словаччина чи Туреччина", — пише Цензор.net у своїй статті.

Зазначається, що в країнах Європи залізниці часто субсидуються державою і надають великі знижки вантажовідправникам.

"Залізничники у Словаччині в 2013-14 роки отримали близько 510 мільйонів євро субсидій, значно знизивши тарифи для вантажних перевезень. Словацький уряд підвищив транзитну привабливість країни,щоб підтримати внутрішній бізнес. В результаті вантажообіг по залізниці значно збільшився", — пише Цензор.нет.

За рахунок цього при формально більш високих тарифах перевезення вантажів залізницями сусідніх країн обходиться дешевше. Наприкрад, у РЖД розцінки приблизно на третину нижче.

"Аналіз показує, що за фактом виручка "Укрзалізниці" від перевезення 1 тонни вантажу на відстань до 1 км на 30-38% вища, ніж РЖД. З цього, розмови про нібито занижених доходи УЗ порівняно з РЖД не мають реальних підстав", — цитує видання результати дослідження "Центру транспортних стратегій".

Цензор.нет уточнює, що зараз "Укрзалізниця" демонструє фінансові показники, які не дозволяють говорити про об'єктивну необхідність у подальшому підвищенні тарифів на вантажні перевезення.

"В лютому 2015 року тарифи зросли на 30%, що принесло держмонополії понад 9 мільярдів гривень. Аналіз фінансової діяльності УЗ демонструє зростання дохідної частини на 1,9 мільярда гривень до початкового плану, а залишки грошової маси на рахунках перевищують 3 мільярда гривень. При цьому негативний результат роботи сформовано за рахунок формування резервів по кредитній заборгованості "Укрзалізниці" і маніпуляції з курсами валют", — йдеться в статті.

На думку експертів, спроба підвищити тарифи спрацює проти самої "Укрзалізниці".

"30% підвищення тарифів обернеться для "Укрзалізниці" втратою значної частки вантажовідправників. При цьому держпідприємство залишиться збитковим, тому що його чиновники не піклуються про зниження витрат", — наводить видання слова екс-міністра економіки Володимира Ланового.

Нагадаємо, Міністерство інфраструктури має намір підвищити тарифи на перевезення вантажів по залізниці на 30% протягом 2016 року. Тарифи двічі зростуть на 15% — з 1 січня і з 1 липня.