Високошвидкісна залізниця дозволяє економити час та гроші
Австралія славиться своєю прихильністю до високих технологій. У місті Перт працює високошвидкісна залізниця, яка дозволяє економити час та гроші на пересуванні пустельними австралійськими рівнинами.
Швидкість, з якою рухається чудо-потяг, становить 130 кілометрів на годину.
"Це проект для майбутніх поколінь. Це набагато краще, ніж рухатися забитими автострадами, проклинаючи усе на світі", - каже прем’єр Західної Австралії Алан Карпентер.
Розробники переконують, ця система - одна з найперспективніших у світі. Нововведення дозволило розвантажити автошляхи у регіоні. Щодня швидкісною залізницею користуються 50 тисяч людей.
Керування здійснюється з командного центру. Увесь процес майже повністю автоматизований, втім, все ж людський фактор залишається визначальним.
Подібні нововведення запровадили і в Амстердамі. Будівництво високошвидкісного метро там розпочали ще 30 років тому. Перед будівельками було непросте завдання - прокласти лінії, не пошкодивши історичних споруд, яких у Амстердамі ой як багато. Майже всі будівлі стоять на фундаменті з дерев’яних паль, тому навіть найменше коливання ґрунту могло їх зруйнувати. Метро проклали на глибині від 20 до 35 метрів - робітники виконали нелегке завдання на тверду п’ятірку.
"Коли ми будували лінії, то побачили, що деякі будинки почали повільно осідати. Для їхньої стабілізації ми доклали чимало зусиль, і осідання припинилося", - каже керівник проекту Річар де Ній.
Втім, для того, щоб не допустити неприємностей, усі будівлі поблизу лінії метро обладнали спеціальними датчиками, які фіксують найменші коливання ґрунту. Розумні машини одразу сигналізують про найменші пошкодження.