Вітальні картки є незмінним атрибутом будь-якого свята
Невеличкі, різнокольорові, з яскравим сюжетом. Вітальні картки сьогодні є незмінним атрибутом будь-якого свята.
А почалося все більше ста років тому у Франції. Чи то в Англії. Чи то в Німеччини. Достеменно визначити батьківщину поштових листівок історики на беруться. Відтак, умовно дату народження поштових листівок формату 9 на 14 називають початок 90-х років 19 століття. Набувши популярності у Європі, вже за кілька років цей винахід дійшов і до нас.
"Були пірати, особливо в Германії, які підробляли російські листівки, ставили російські написи і тут їх продавали. Були німецькі магазини, які з успіхом їх реалізовували. Потім їх прибрали, коли почалася війна", - каже колекціонер листівок Геннадій Киркевич.
Тематика листівок була різноманітна: від різдвяно-новорічної і до знімків з місць катастроф. Різнилася і їхня вартість: від копійки до рубля (знавці кажуть, що за цю суму можна було непогано посидіти в ресторані). Примітно, що сюжети, особливо вітальних карток, мали спеціально закодований художником зміст. Для прикладу, голуб на малюнку символізував святий дух. Сажотрус - благополуччя в домі, а свиня - достаток.
Вітальна картка відображає дух часу. Знавці розказують: ще 20 років тому в моді були листівки з усією гамою кольорів та яскраво вираженими святковими сюжетами. Нині ж все більше дизайнерів схиляються до стриманішого оформлення. Однак, емоційне навантаження від цього не стає меншим.
"Листівка повинна однозначно нести якусь емоцію. Якщо це новий рік, то вона повинна бути створена в атмосфері нового року і це дуже непросто витримати саме атмосферу під час створення дизайну. Тому що можна намалювати сніжинки, намалювати ялиночки, але воно може не зачіпати", - каже директор видавництва листівок Володимир Веселов.
"Новорічні вітальні картки - вони всі про казку. Єдине питання, що 10 років тому ця казка виражалася якимись одними засобами, сьогодні вона виражається іншими. Це сніжинки, ялинка, білий колір, якісь елементи золота скажімо, срібла. Тобто всі елементи святковості, які надають святковості", - каже директор рекламно-виробничого холдингу Юрій Верховод.
Якою б гарною не була листівка, а без привітання вона просто кусок паперу з малюнком, - наголошують дизайнери. Відтак, аби вселити душу в вітальну картку варто просто доповнити її добрими словами. Раптом вони матеріалізуються?