Як французи оцінили якість українських доріг
Французькі експерти провели ґрунтовне дослідження стану українських доріг, результати якого дають можливість оцінити їх якість, а також провести роботи з адаптації автомобілів з цієї країни на основі виявлених особливостей.
Восени 2016 року протягом двох тижнів три інженери Renault в супроводі директора по роботі з клієнтами АТ «Рено Україна» проводили оцінку якості головних магістралей України та придорожньої інфраструктури.
Метою дослідження було проаналізувати стан українських доріг (якість асфальту і розмітки, наявність і справність світлофорів, радіуси розвороту, стан узбіч і т.д.), а також необхідної інфраструктури (кількість і розташування АЗС, якість палива, рівень сервісу).
Маршрут дослідження українських транспортних мереж був складений таким чином, щоб охопити головні автомагістралі України: Київ-Львів-Одеса-Дніпро.
Для оцінки якості автомагістралей під час дослідження був використаний спеціальний прилад EcoGyzer, який використовують для моніторингу доріг і умов водіння. Ця система дозволяє оцінювати рух, пройдені кілометри і витрата палива, викиди парникових газів, швидкість, прискорення/гальмування.
Читайте також: Якісні дороги - дороге задоволення для України
За підсумками моніторингу проаналізовані дороги розподіляються на три групи:
1.Хороші дороги - ВR
2.Погані дороги - MR (деформація, погане покриття, невеликі вибоїни, ями і т.д.)
3.Дороги з численними ушкодженнями - IR (вибоїни, канави, рейки і т.д.)
Згідно результатів аудиту якості доріг України були зроблені наступні висновки:
1.Стан головних автомагістралей країни має гарне покриття. Великим здивуванням для інженерів стали численні розвороти з лівого ряду на автомагістралях.
2.Стан вторинних доріг варіюється в залежності від регіону, але більшість з них відноситься до категорії з поганою якістю. Наприклад, траса Одеса-Дніпро знаходиться практично в критичному стані (в деяких секторах обмеження швидкості становить 20-30 км / ч).
3. Що стосується міських доріг, які були досліджені, то вони також вимагають ремонту і поліпшення.
Основні зауваження:
•Наявність доріг з багаторядним рухом;
•Наявність трамвайних колій на дорогах (особливо в центрі міст);
•Наявність ям та відкритих люків.
Претензії були і до вторинних міських доріг, низька якість яких пов'язана з недоліком технічного обслуговування. Також часто зустрічаються дороги без капітального покриття, особливо в обласних районах і на деяких міжсільських трасах. На додаток до цього ускладненню руху на дорогах та виникненню заторів сприяють часті ремонтні роботи.
Крім доріг, експертами була оцінена придорожня інфраструктура та якість палива на заправних станціях, розташованих по маршруту. Паливо найкращої якості виявилося в західній частині країни, а найгіршого - в сільській місцевості.
Було відзначено, що середній вік автомобіля в Україні становить 19 років, що практично в 2 рази більше, ніж у Франції.
Не менш важливим при оцінці якості доріг є аналіз культури і поведінки водіїв, що також позначається на стані доріг. На думку французьких експертів, українські водії мають нормальний стиль водіння. Однак, в деяких регіонах України манера водіння водіїв більш агресивна. Це проявляється в ігноруванні основних правил дорожнього руху, таких як:
•обгін (поширені також подвійні і, навіть, потрійні обгони);
•виїзд на смугу зустрічного руху;
•використання мобільних телефонів під час руху;
•не включення поворотів при зміні напрямку руху.
Позитивним моментом виявилося те, що українські водії не часто застосовують сигнали на дорозі.
Проведений аналіз українських доріг, дозволяє виявляти їх особливості, які інженери Renault враховують при виробництві автомобілів, адаптуючи їх саме до умов експлуатації на українському ринку.
Також беруться до уваги кліматичні умови, які впливають на особливості використання автомобіля. Україна - це країна не тільки красивих ландшафтів, а й характерних погодних умов.
Останнім часом жителі часто стикаються з рясними дощами, брудом і пилом. Далеко не кожному автомобілю під силу суворі українські зими, коли температура може опуститися до позначки - 20 °C або спекотне літо, коли температура досягає + 35 °C. Результатом таких коливань стає потреба в спеціальній адаптації автомобіля до погодних форс-мажорів.
Щоб забезпечити максимальний комфорт власникам автомобілів Renault і їх безтурботну експлуатацію, в Україні відкрито велику кількість сертифікованих станцій Renault, де клієнти можуть отримати якісне обслуговування свого автомобіля.
В результаті подібних інспекцій французькі виробники адаптують автомобілі Renault під українські реалії:
•підвіска зі збільшеним дорожнім просвітом дозволяє подалати численні ушкодження на дорогах;
•збільшений кліренс на 20 мм в порівнянні з європейськими автомобілями (10 мм - за рахунок амортизатора і 10 мм за рахунок бічної поверхні шини) сприяє підвищенню прохідності автомобіля;
•обмеження висоти шини (якщо висота профілю більше 115 мм або вхідні зусилля колеса занадто потужні) служить дотриманню дорожнього просвіту.
Нагадаємо, що Renault презентував в Україні новий кросовер.