Значна частина рекламних площин, на яких ще вчора висіла символіка політичних партій та обличчя кандидатів місцевих виборів, тепер пустує. Так політичні сили виконують законодавство та не займаються агітацією у день тиші.
На столичних вулицях від буйства політичної реклами не залишилось майже нічого. Шматки агітації — у сміттєвих баках та на стовпах. Хоча хтось із виборців забув зняти плакати із кандидатом із власного балкону, а комунальники не встигли прибрати усю агітацію з під'їздів.
Утім, прихована агітація все ж є. Як і в минулі роки висить вона і в день тиші. На ній — ні імен, ні облич, ні назв політсил, але вгадується символіка партій, кольори або ж обігране прізвище. Немає там жодної інформації про те, хто замовив рекламу, який її наклад тощо.
Якби була адекватна судова система сьогодні, фіксація цих порушень мала би перспективу. Але в українській практиці виборів вважається, що це настільки несерйозна річ, порівняно із підкупом, адміністративним ресурсом, що навіть кандидати-опоненти не боряться за чесні вибори із метою усунення таких порушень,
— пояснила координатор Громадської мережі "Опора" Ольга Айвазовська.
Оскільки ці вибори місцеві, реклами не надто багато. У мережі "Опора" кажуть: варто або радикально посилити відповідальність за такі маніпуляції, або взагалі відмовитись від дня тиші як такого. Його, до прикладу, немає у Німеччині та Швеції.
Автор — Роман Пагулич.
Читайте також: Як кандидати порушують українське законодавство