Як прикордонники купують позашляховики у "правильних" фірм
За рік, з липня минулого до липня цього року, Адміністрація Державної прикордонної служби провела 3 тендери на придбання автотранспортної техніки — усього 100 одиниць. Загальна вартість угод майже 50 мільйонів гривень.
Гроші надав Євросоюз у межах масштабного проекту "Розвиток сучасної інфраструктури відділів прикордонної служби". Відкриті торги мають багато неймовірних збігів і викликають чимало запитань. Зокрема, у торішніх тендерах брали участь компанія Moris Slovakia зі словацького міста Кошиці та "Форвард Автоцентр" з українського Мукачевого.
Після ретельнішого вивчення виявляється, що компанія Moris Slovakia не така вже й словацька. Співвласником компанії є Олександр Медвідь — українець, зареєстрований у Мукачевому.
Другий учасник торгів — мукачівська компанія "Форвард автоцентр". Вона входить до групи компаній "ЗакарпатЄвроТранс Автоград". Власники "Автограду" Роман Романюк та Андрій Петьовка. 21-річний Андрій — син народного депутата та за сумісництвом двоюрідного брата Балоги Василя Петьовки.
Цьогоріч найдорожчий тендер Адміністрації Державної прикордонної служби — закупівля 39 патрульних автомобілів підвищеної комфортності Volkswagen "Амарок". Оголошена вартість – майже 1,5 мільйона євро.
Читайте також: Як одна іномарка "гуляла по руках" чиновників
Тендер проводили двічі: у квітні та червні 2015 року. Обидва рази в торгах брали участь словацька компанія "Вокерт ЕУ" з міста Кошиці, та вже традиційно випробовував фортуну мукачівський "Форвард автоцентр".
Держприкордонслужба не поспішає коментувати проведений тендер. Найцікавіше порівняти ціни. Сьогодні з автосалону в Україні таку модель Volkswagen можна придбати за близько 868 тисяч гривень.
За нинішнім курсом — це близько 29 тисяч євро. Різниця в ціні "тендерної" партії авто та партії з українського салону щонайменше 160 тисяч євро. А у автосалонах Словаччини, де і перебуває фірма "Вокерт ЕУ", ця модель коштує майже 27 тисяч євро, а без ПДВ, — 22 тисячі євро.
Різниця в ціні "тендерної" партії авто та партії зі словацького салону — 440 тисяч євро. Виникає багато запитань і щодо відповідності компанії-постачальника "Амароків" кваліфікаційним критеріям.
Більше — дивіться у програмі
Автор — Єлизавета Чип.