Півроку ми аналізували виконання ключових зобов'язань нинішньої влади. Реформи правоохоронних органів, очищення судів, боротьба з топ-корупцією, зменшення тиску силовиків на бізнес і багато іншого. Підсумуємо те, що з'ясували.

Читайте також: Антикорупційний суд в Україні: як свої обіцянки про незалежних суддів виконує президент

Приблизно так виглядає реальність через чотири роки напівреформ. Відхилення від обіцяного курсу – результат роботи цілком конкретних посадовців. І ми бачили своїм завданням прямо називати їхні прізвища і ставити їм питання. Приміром, зберегти агродотації олігархам допомагала низка депутатів із БПП.

Створення нового органу – Нацагентства з питань запобігання корупції – теж перетворилося на фарс. Це Агентство мало б аналізувати електронні декларації посадовців і сповіщати слідчих про підстави для відкриття кримінальних проваджень. Але тепер це Агентство штампує роз'яснення про те, що детективи не можуть самостійно порушувати справи по кількох статтях, перевіряє декларації вкрай повільно, не знаходить нічого серйозного у деклараціях високопосадовців. Ну і вишенька на торті, яка все пояснює, – скандал із куратором агентства від Банкової.

Читайте також: Прокурорський позитив: зарплата чиновника

До кінця 2017 року єдиний новий антикорупційний орган, з яким президентське оточення ще не налагодило повноцінний контакт – це Національне антикорупційне бюро. Колись керівник бюро Артем Ситник навіть переживав, що впливам президентської вертикалі піддається керівник антикорупційної прокуратури Назар Холодницький.

Але тепер все змінилося. Бюро разом з особливо близьким до друзів Порошенка департаментом ГПУ прослуховують антикорупційного прокурора. І, певно, вони навіть наслухали там щось цікаве. Але мотиви і обставини цієї співпраці мають сумний висновок. Бажання Банкової подружитися з бюро – тепер вже не просто бажання, а реальність. НАБУ і Банкову зблизила нелюбов до Холодницького – відносно нова у оточення Президента і давня – у бюро.

Про вплив та брехню опозиції – дивіться у програмі.