За відродження авіаційного спорту активно взялись в Криму
Під Феодосією на горі Клементьєва створюють Алею слави авіації та космонавтики. Тут планують розмістити щонайменше 10 бюстів видатних діячів цієї галузі. Першим на алеї постало погруддя творця космічних кораблів Сергія Корольова.
Саме тут колись він розпочинав свій шлях.
“Створюючи свої планери, у тому числі і ракетний планер, він вже думав про польоти в космос. І, безумовно, практична робота, робота конструктора, льотчика-планериста, допомогла в подальшому створити ті космічні кораблі, на яких зараз літають, і на яких мені довелося звершити космічний політ”, - сказав льотчик-космонавт СРСР Олександр Лавейкін.
Ця гора - єдине у Європі місце, де сконцентровані чотири відомі науці види висхідних повітряних потоків. Саме тому вершина ідеально підходить для планеризму. Кілька років тому місцеві чиновники намагалися розпаювати гору на окремі ділянки та віддати під забудову.
Та гору відстояли, парламент Криму навіть ухвалив рішення про створення ландшафтного парку. Якби цього не сталося Україна втратила б унікальний дослідницький та випробувальний комплекс, запевняють авіатори.
“Парашутна фабрика виготовила вид парашутів, де їх випробовувати - тільки тут. Сюди приїжджають спеціалісти-випробувачі та випробовують їх за певними методам. Спочатку макети кидають, потім на них починають здійснювати стрибки парашутисти-випробувачі”, - розповідає інструктор з парашутного спорту Віталій Жигалко.
Сьогодні на горі Клементьєва працює кілька великих центрів планерного та парапланерного спорту, дельтапланерний клуб. Власними коштами любителі польотів влаштовують тренування та готують молоде покоління.
“Хочемо відродити нічну смугу і проводити в Україні змагання “день-ніч”, хочемо відродити планерні змагання, хочемо нарощувати цей потенціал”, - сказав директор центру планерного спорту Борис Нєбрєєв.
У світі є всього дві гори з такими потужними висхідними потоками повітря - гора Клементьєва та Харріс Хілл в Америці. Кримську вершину назвали в пам’ять про планериста, який загинув тут під час випробувань нового планера у 1924 році.