Будівництво планують розпочати наприкінці цього року. За прогнозами, проєкт, орієнтована вартість якого становить 4,6 мільярда євро, триватиме 5 років, пише Euronews Travel.
Читайте також На кораблі, як на концерті: для фанів Євробачення запустять круїзи з виступами-сюрпризами
Сицилію зв'яжуть з материковою Італією підвісним мостом
Хоча за фактом цей надзвичайно амбітний інженерний проєкт перебуває на попередній стадії розробки протягом десятиліть. У 2013 році проєкт закинули, проте обраний у 2022 році правий уряд Італії на чолі з Джорджією Мелоні оголосив, що хоче відродити плани з будівництва цього мосту. При цьому прем'єр-міністр заявила, що попросить ЄС допомогти профінансувати цей багатомільярдний проєкт.
У жовтні 2024 року будівельна компанія Società Stretto di Messina досягла угоди з Виконавчим агентством Європейської Комісії з питань клімату, інфраструктури та навколишнього середовища щодо забезпечення нового фінансування залізничної інфраструктури. Згідно з умовами угоди, Євросоюз надасть фінансування для покриття 50% витрат на проєктування, які оцінюються приблизно у 25 мільйонів євро.
Для чого міст?
В рамках значного розвитку інфраструктури планується будівництво мосту, який з'єднає сицилійське місто Мессіна з регіоном Калабрія на материковій частині Італії. Цей проєкт матиме центральний проліт понад 3 кілометри, що дозволить йому стати найдовшим висячим мостом у світі. Орієнтовна вартість будівництва – близько 4,6 мільярда євро.
Прихильники стверджують, що він дозволить вантажним суднам, які прибувають через Суецький канал, перевантажувати свої товари на потяги на Сицилії. Очікується, що такий розвиток подій прискорить доставку товарів на північ Італії, що в кінцевому підсумку зменшить витрати, пов'язані з тривалими морськими подорожами.
Плани покращать і залізничне та автомобільне сполучення, зменшивши затори на поромних переправах, які перевозять транспортні засоби через Мессінську протоку з інтенсивним рухом.
Зараз до Сицилії можна дістатися літаком або поромом / Фото Unsplash
Не обійшлося і без критики. Висловлюють занепокоєння, що проєкт може призвести до значної розтрати державних коштів і створити значні ризики в районі, відомому своєю сейсмічною активністю. А захисники довкілля застерігають, що будівництво може зашкодити місцевим екосистемам і негативно вплинути на природну красу регіону.
Зауважимо, до Сицилії зараз можна дістатися з материкової частини Італії літаком, поромними перевезеннями та поїздом, який перевозиться поромом.