Питання розвідки – пріоритет, – Зеленський

Президент підписав документ під час візиту до управління інформації Державної прикордонної служби України з нагоди річниці створення розвідки ДПСУ. Про це інформує пресслужба Офісу Президента.

Читайте також Чому потрібно знищити відділ "К" в СБУ: пояснення юристки

Питання розвідки є пріоритетом, а матеріали розвідників – основа для прийняття важливих державних рішень. Саме тому цей закон – не лише нові можливості та нові спроможності для розвідки, але й велика відповідальність для держави,
– зазначив Зеленський.

Головне про положення закону

Документ передбачає:

  • Вдосконалення правових та організаційних засад роботи розвідки.
  • Організацію ефективної діяльності розвідувальних органів України.
  • Покращення взаємодії розвідувальних органів.
  • Забезпечення соціального та правового захисту працівників органів розвідки.
  • Гарантування захисту людей, що конфіденційно співпрацюють з розвідкою.

В документі розмежовано повноваження СБУ та інших органів

У законі розмежовано повноваження СБУ та інших розвідувальних органів. Саму Службу безпеки виключили з переліку розвідувальних органів і залишили як суб'єкт розвідувальної спільноти.

Також визначили функцію РНБО щодо координації і контролю діяльності органів виконавчої влади у сфері національної безпеки і оборони.

Розвідувальні органи в Україні:

  • Служба зовнішньої розвідки України.
  • Розвідувальний орган Міністерства оборони України.
  • Розвідувальний орган Державної прикордонної служби.

Організаційну структуру розвідувальних органів повинен визначати президент, як і керувати ними загалом. Безпосередніх керівників розвідорганів також призначає та звільняє з посад глава держави.

Хто контролює розвідоргани:

  • Президент України (основний контроль).
  • Верховна Рада (додатковий парламентський контроль).
  • Рахункова палата (зовнішній фінансовий контроль).
  • Важливо: громадяни України здійснюють цивільний контроль за розвідкою згідно з Конституцією та законами.

Додаткові та особливі права розвідорганів:

  • Використання умовних найменувань.
  • Відкриття рахунків у національній та іноземній валютах.
  • Використання співробітників під прикриттям.
  • Організація структури прикриття.
  • Конфіденційна співпраця з тими чи іншими людьми.