Життя на двох колесах: як живеться велосипедистам в Україні та Німеччині

15 червня 2016, 20:00
Читать новость на русском

Без заторів та з користю для здоров’я — на велосипедах їздять на роботу не лише пересічні громадяни, а й мери міст. Ба більше, навіть міністри! Скільки українців та європейців користуються велосипедами, чи багато серед "роверистів" чоловіків та жінок та яка кількість велодоріжок у містах України — читайте в матеріалі журналістів сайту "24".

У Києві спостерігається тенденція до збільшення кількості велосипедистів на вулицях міста: у будні дні їх стало на 10% більше, у вихідні — на 33%. Такі дані останнього підрахунку велосипедистів у Києві, який проводила Асоціація велосипедистів Києва (АВК).

У вікенд — на велосипедах

Людей на велосипедах у столиці справді більшає. У 2015 році АВК нарахувала 2069 велосипедистів на 19 перехрестях Києва в осінній будній день (за 2 вечірні години), у 2014 році — 1865 велосипедистів.

Що стосується вихідного дня, то восени 2015 року зафіксували значно більшу кількість велосипедистів, ніж 2014 року: 2561 порівняно з 1705. Отже, у вихідний осінній день за приблизно однакової погоди у Києві стало їздити на 33% більше велосипедистів.

Жінки — Чоловіки

Восени у будній день на точках підрахунку Асоціацією велосипедистів Києва було зафіксовано 12% жінок та 88% чоловіків, у вихідний день жінок значно більше — 20% серед усіх велосипедистів. Дослідження в інших країнах показують: чим більша кількість жінок серед міських велосипедистів, тим безпечнішими є умови для руху велосипедистів на дорогах міста.

Велодоріжки

Київ став першим містом, де була розроблена програма розвитку велотранспорту в Україні. На кінець 2015 року велодоріжок у столиці — 26 км.

Львів став другим містом України, яке розробило і затвердило велоконцепцію. Львів’яни були першими, хто залучив іноземних експертів до розробки веломаршрутів. Велоконцепція Львова розрахована до 2019 року і передбачає 68 км велошляхів.

Першим невеликим містом, яке розробило велоконцепцію, стала Долина в Івано-Франківській області. Фахівцям Долини допомагав голландський експерт Роберт ван Гамерен.

2015 – рік, коли велоконцепції розробили і затвердили найбільше міст. Велосипедне бачення розробили Миколаїв, Черкаси, Дніпропетровськ, Житомир, Запоріжжя, Тернопіль, Полтава, Миргород.

За даними Асоціації велосипедистів Києва

Велосипедисти у цифрах

Весною 2015 року, Асоціація велосипедистів Києва, дослідила велотрафік у 12-ти містах України: Києві, Броварах, Черкасах, Миколаєві, Харкові, Миргороді, Полтаві, Кривому Розі, Івано-Франківську, Львові, Запоріжжі та Тернополі.


За даними Асоціації велосипедистів Києва

Берлінські велосипедисти

А от кількість велосипедистів, які проїжджають центральне перехрестя німецької столиці, підрахували члени Асоціації велосипедистів Києва, що перебували в Берліні.

Для дослідження було обрано перехрестя доріг Mollstraße — Otto-Braun-Straße, що знаходиться за кількасот метрів від центральної площі міста – Аlexanderplatz. Підрахунок проводився упродовж години у квітні з 18:15 до 19:15. За одну годину перехрестя проїхали 1411 велосипедистів і велосипедисток, з них 56% чоловіків та відповідно 44% жінок.


Велосипедисти у Берліні

Цікаво, що всього 13% велосипедистів мали на голові шоломи, здебільшого це чоловіки. У спортивний одяг одягнені були всього кілька велосипедистів – переважна більшість берлінців їздила в повсякденному вбрані.

У цей час багато хто повертався з роботи додому, тому основний потік велосипедистів був саме від центру до периферії.