Спочатку про те, чому українці обирають європейський олдскул? Сайт "Сегодня" порівняв два авто, що продаються зараз на ринку. Вартістю кожного – близько 2 тисяч доларів.

Читайте також: Супер-Tesla перевірили на міцність: вражаючі результати

Перший екземпляр – український. "Опель Кадет" 1987-го року. Фарба на бортах відлущується. Ручок на дверях немає. Машина побита і пофарбована. Витрата палива 10 л. Максимальна швидкість 90 км/год. Потрібен капітальний ремонт. Кермо без гідропідсилювача. КПП заїдає. Ручник не працює.

Другий – європейський. "Рено Лагуна" 2006-го року. Витрата палива 5-6 л. Максимальна швидкість 180 км/год. Ремонту не потребує. Комфортний салон, тихо заводиться. Кермо дуже легке.

Незабаром лише такі напівживі "кадети" і можна буде купити на вторинному ринку, якщо заборонити ввезення старих іномарок. Але поки до цього не дійшло, інтернет переповнений пропозиціями трохи порушити закон і стати співвласником автомобіля на європейських номерах.

Заради експерименту, журналісти обрали авто у Вільнюсі і фірму-посередника, яка вирішить усі проблеми.

Отже, обране авто в Україні коштує близько 10 тисяч євро, у Литві – 2400. Плюс від 900 до 1000 євро фірма забере за посередництво. Разом – максимум 3500 замість 10 тисяч.

Машина в'їжджає в Україну з водієм з Європи. Але з водія потрібно зняти автомобіль, адже він ввозить цей транспорт як транзитний. Для цього вам необхідно разом з ним поїхати до кордону. Представники фірми пояснюють, що в Чорнобильській зоні є маловідомий митний пункт, на який приїжджають водій з покупцем, там вони обмінюються документами і повертаються додому.
З цього моменту ви є співвласником авто з яким-небудь хлопцем або фірмою в Європі.

Кожні 10 днів ви зобов'язані виїжджати за кордон. Якщо цього не зробите, вас чекає штраф у розмірі 8500 гривень. Штраф, як стверджують продавці, одноразовий.

Схема настільки популярна, що нею вже скористалися, за різними оцінками, від 600 тисяч до 2,5 мільйонів чоловік. Через це продажі авто в Україні за останні роки зменшились у 10 разів. Тому й був прийнятий закон, що зменшив акциз на вживані автомобілі. Щоправда, документ ще очікують суттєві зміни.

Детальніше про цей закон і про те, як він впливає на авторинок України, читайте у статті "Вживані авто за зниженими акцизами: коротко і зрозуміло".