Рік волонтерського фронту: 210 000 продуктових наборів отримали українські родини

29 травня 2023, 15:20
Читать новость на русском
ПАРТНЕРСЬКИЙ МАТЕРІАЛ

Гуманітарна програма "Продуктовий набір" вже рік допомагає продуктами першої необхідності українським родинам, які опинились у скрутних умовах. За цей час вдалося сформувати і передати 210 000 продуктових наборів на суму 84 мільйонів гривень.

Програма ініційована компанією McDonald’s в Україні, аби допомогти переселенцям, родинам у прифронтовій зоні, потерпілим у звільнених районах і іншим, хто цього потребує. Проєкт втілений Фундацією Дім Рональда МакДональда та силами працівників McDonald’s, зазначає 24 Канал.

До теми Де в Україні вже працює McDonald's

Як все починалось

Навесні минулого року в Україні гостро постало питання щодо підтримки людей у прифронтовій зоні та у деокупованих місцевостях. Найбільша потреба була у продуктах, адже більшість магазинів були просто зруйновані. Саме тоді McDonald’s звернувся з пропозицією проєкту допомоги харчовими продуктами до Фундації Дім Рональда МакДональда. Об'єднавшись, їм вдалося організувати проєкт "Продуктовий набір", який вони реалізовують і сьогодні.

Ця програма стала однією з перших, якій вдалося організувати доставку гуманітарної допомоги потерпілим, згадує Олег Атанов, керівник відділу організації постачання McDonald’s Україна:

Особисто для мене ця історія почалась на початку квітня і тоді вже було зрозуміло, що є нагальна потреба наших громад у продуктових наборах. Те, як Фундація миттєво відреагувала і розпочала програму, було вражаюче. Наші працівники одразу включилися в організацію програми як волонтери. І вже у травні перші набори поїхали до людей, які їх потребували. Всі розуміли, що це дійсно гідна справа,
– розповідає Атанов.

До проєкту на волонтерських засадах долучились понад 500 працівників McDonald’s. Завдяки досвіду роботи в компанії, їм вдалося у короткі строки налагодити усі організаційні процеси: від домовленостей з постачальниками та партнерами до пакування самих наборів та логістики. Волонтери компанії використали свої компетенції та експертизу і керувалися високими вимогами до якості продуктів, щоб допомога надавалася системно і швидко потрапляла до тих, хто потребує її найбільше.


Волонтери-працівники McDonald's, які разом з колегами від початку програми збирають і передають продуктові набори українцям: Володимир Зелений, директор одного зі столичних ресторанів McDonald’s; Наталя Адронік, директорка одного зі столичних ресторанів McDonald’s; Світлана Василенко, співробітниця одного з ресторанів McDonald’s; Ігор Погорєлов, директор одного зі столичних ресторанів McDonald’s

До волонтерської діяльності долучились як звичайні працівники ресторанів, так і керівники вищого рівня. Всі працювали злагоджено, допомагали один одному розв'язувати все нові і нові питання, згадує Ігор Погорєлов, волонтер, директор одного зі столичних ресторанів McDonald’s:

З першого дня ми організовували роботу: розраховували, скільки зможемо збирати наборів, як розміститися, скільки залучити людей, як доставляти продукти до пакувальної лінії.

"У цеху, який нам надавав для пакування партнер, за мирного часу працювали 4 людини, але коли нас приїхало 15 людей, здавалося, що разом працювати неможливо. Але ми організувались, налаштувавши роботу як в ресторані: збираючи бургер, кожен працівник відповідає за свою частину процесу, а тут – за свою ділянку пакування. Тож наступного дня вже приїхали 35 людей і ніхто нікому не заважав. Працювали всі на рівних, незалежно від посади, і кожен міг запропонувати як покращити процес. Щодня ми робили щось краще", – розповідає Ігор Погорєлов.

Завдяки злагодженій роботі їм вдається збирати сотні наборів на день. Попри те, що з вересня ресторани почали відновлювати свою роботу, працівники McDonald’s продовжують волонтерити у свої вихідні. Найбільшою мотивацією для них стали люди, розповідають волонтери:

"Перші чотири місяці повномасштабного вторгнення я сиділа у підвалі свого будинку і плакала, а потім зрозуміла, що якщо нічого не робити, то нічого не зміниться. Мотивували люди, які опинились в скрутній ситуації і, звичайно, те, що це маленькі кроки до перемоги, Також підтримувало розуміння того, що війна нікуди не ділась, що є величезна кількість тих, хто потребує цієї допомоги. Цінності, які ми розділяємо в цій компанії, вони ж всередині тебе і нікуди не поділись. Зрештою це вже звичка, адже якщо ти вже став на шлях волонтерства, то звідти дуже складно піти. Це момент і власного кайфу, що ти робиш гарну справу для суспільства, в якому ти живеш, тому ми продовжуємо сюди їздити!", – каже Наталя Адронік, директорка одного зі столичних ресторанів McDonald’s.

Мотивація – перемога. Я сам із Запорізької області, моє селище зараз в окупації і районний центр Оріхів – прифронтовий, він зараз постійно під обстрілами. Май​же вся моя родина втратила домівки, я розумію масштаби трагедії і скільки людей потребують допомоги. Коли я тут і я можу допомогти, то не можу сидіти, склавши руки, 
– розповідає волонтер та директор одного зі столичних ресторанів, Володимир Зелений.

Як формували набори

Усі продуктові набори ретельно збалансовані. Адже волонтери підбирали продукти, зважаючи на їхню якість і калорійність. Кожен продуктовий набір містить найбільш необхідні продукти, як-от: каша, борошно, консерви, булки, олія, молоко тощо, яких вистачає родині на 3 – 5 днів.

Навесні минулого року збирали два види наборів: "стаціонарний" і "дорожній". Останній був призначений для ВПО та містив продукти, що не потребують приготування та одразу готові для споживання. Нині ж збирають набори здебільшого для родин у прифронтових зонах та на деокупованих територіях. Туди входять продукти, з яких можна приготувати повноцінні страви. Також нині набори містять ще й іграшки з Хеппі Міл, щоб хоч трохи підняти настрій дітлахам, розповідає Світлана Василенко, волонтерка, співробітниця одного з ресторанів:

Ми робили ці набори навіть коли вже зовсім не було сил, але розуміли, для чого це робимо. Ти сидиш в Києві, в тебе є стабільна зарплатня, у тебе є що їсти, де спати, в тебе все добре, а є люди, які взагалі нічого не мають. Коли ти дивишся соцмережі і бачиш дітей, які тримають ці продуктові набори – і в них така радість в очах. І ти розумієш, що робиш правильні речі,
– каже Світлана.

Результати та перспективи програми

За рік існування програми "Продуктовий набір" волонтери спакували і передали 1 600 000 кілограмів продуктів у 23 регіони України. Це стало можливо і завдяки підтримці небайдужих та надійних партнерів. За цей час 350 організацій та 24 компанії надавали продукти чи забезпечували логістичну роботу. Волонтерам вдалося ефективно об’єднати постійних бізнес-партнерів McDonald’s і залучити нових виробників харчів, постачальників, гуманітарні організації і фонди.


За рік існування програми "Продуктовий набір" волонтери спакували і передали 1 600 000 кілограмів продуктів у 23 регіони України / Фото McDonald’s

Нині програма триває, а волонтери продовжують допомагати українцям, які перебувають у скрутному становищі.