Проте після введення антиросійських санкцій у 2014 році Україна припинила обслуговування та продаж двигунів. Капітан запасу ВМС України Андрій Риженко сказав 24 Каналу, через які проблеми на російському кораблі могла виникнути пожежа.
Читайте також "Висаджувати десант там немає де": куди росіяни перебазовують Чорноморський флот
Пожежа була серйозною
"Адміралі Левченко" – це великий протичовновий корабель проєкту 1155. Його побудували та здали ще радянському флоту у 1988 році. Це доволі великий корабель, водотоннажність якого становить 7 тисяч тонн.
Довжина "Адмірала Левченко" – 163 метри. Це означає, що він набагато більше, ніж фрегат, якщо порівнювати з тими кораблями, які має Україна,
– зазначив Риженко.
Це корабель океанської зони, основне призначення якого – пошук і знищення підводних човнів противника. На ньому розташовані пускові установки по чотири ракети – це протичовнові ракетні системи. До кожної ракети знизу приєднана торпеда, яка в певній точці від'єднується та влучає в підводний човен.
В кормовій частині біля вертолітного майданчика є система проти ППО. Для 1980 – 1990-х це був дуже "просунутий" комплекс "Кинджал".
Корабель був побудований у Санкт-Петербурзі, але головні двигуни – газові турбіни – виготовлялись в Миколаєві. На "Адміралі Левченко" встановлені чотири турбіни по 20 тисяч кінських сил. Саме вони забезпечують кораблю необхідний хід.
Певні технічні роботи з обслуговування цих газових турбін особливо важливо проводити з періодичністю раз на рік. Якщо їх не проводити, то можуть дійсно виникнути різні несправності. Наприклад, несправність системи подачі пального в газову турбіну. Це може трапитись через виснаження матеріалів, і це спричинить велику пожежу,
– пояснив він.
Газова турбіна – це конструкція, яка виглядає як двоповерховий будинок, тому, на думку капітана запасу ВМС України, пожежа може виникнути дуже серйозна. Відповідно буде складно її подолати, і вона спричинить суттєві наслідки.
"Постраждати може не тільки техніка, але й екіпаж. Оскільки на кораблі багато пального, яке поступає під тиском, і виникає велика температура горіння. Тому імовірно на кораблі під час пожежі вигоріло декілька відсіків", – зауважив Андрій Риженко.
Дивіться також По кораблю щомісяця і навіть більше: як Україна знищує військовий флот Росії
Більше про ситуацію з кораблем "Адмірал Левченко"
- Російський корабель загорівся в Баренцевому морі 10 червня. Росіянам тривалий час не вдавалось загасити пожежу.
- Про це повідомив керівник Центру стратегічних комунікацій Сил оборони Півдня Дмитро Плетенчук, наголосивши, що пожежа сталась через санкції, які були запроваджені проти Росії.
- Він пояснив, що "Адмірал Левченко" не мав відповідної "технічної підтримки з боку країни-виробника цих двигунів – України". Адже газотурбінні двигуни для нього будували у Миколаєві. Після введення санкцій проти Росії у 2014 році обслуговування цих двигунів з боку України припинилось.