Наразі на місці працюють оперативні служби, вже відомо про виявлення тіл пасажирів літака. Усе, що відомо про авіакатастрофу у Вашингтоні 29 січня – читайте у хронології 24 Каналу.

До теми Зіткнувся з вертольотом: у США впав пасажирський літак

Що відомо про авіакатастрофу у Вашингтоні

16:59, 31 січня

Чому могла статися катастрофа

Розслідування авіакатастрофи у Вашингтоні вказує на можливі серйозні збої в роботі авіаційної безпеки США. Трагедія могла статися через відмову кількох рівнів контролю.

Як пише The New York Times, перед катастрофою пасажирський літак відхилився від запланованого маршруту, а його екіпаж, ймовірно, не помітив вертоліт, оскільки здійснював розворот до злітно-посадкової смуги. Водночас авіадиспетчер, який відповідав за контроль, виконував одразу два завдання, розділяючи авіазасоби, тому не встиг їх навести.

Крім того, журналісти додають, що в аеропорту імені Рейгана зазвичай після 21:30 за місцевим часом через зменшення трафіку лише одна людина виконує обов’язки диспетчера для літаків і вертольотів. Проте в день трагедії це навантаження було покладене на одного диспетчера ще до зазначеного часу, що стало порушенням стандартної практики.

Згідно з попереднім звітом Федерального авіаційного управління (FAA), укомплектованість персоналу була ненормальною для цього часу доби та інтенсивності руху.

16:53, 31 січня

Нові кадри зіткнення літака і вертольота

У мережі опублікували нові кадри зіткнення літака та військового вертольота.

Зіткнення літака і вертольота: дивіться відео

Нові кадри зіткнення літака і вертольота: дивіться відео

16:47, 31 січня

У Кремлі підтвердили, що на борту були росіяни

У Кремлі підтвердили присутність трьох росіян на борту літака, який зазнав авіакатастрофи. Зокрема, там зазначили, що у трьох жертв був російський паспорт.

21:34, 30 січня

Підрозділ пілотів вертольота відсторонили від польотів

Глава Пентагону Піт Гегсет заявив, що підрозділ, чиї пілоти загинули, відсторонили від польотів.

За його словами, достатньо досвідчений екіпаж вертольота, який складався з трьох осіб, працював в окулярах нічного бачення. Екіпаж виконував щорічний навчальний політ.

Зазначається, що тепер фахівці мають встановити, чи перебувало повітряне судно в коридорі та на потрібній висоті в момент інциденту.

21:31, 30 січня

Систему авіабезпеки у США реформують

Міністр транспорту США Шон Даффі пообіцяв реформувати систему авіабезпеки, зазначивши, що "зіткнення не повинно було статися". Він також запевнив, що Міністерство транспорту разом з FAA працюватиме над запобіганням подібних трагедій у майбутньому.

21:28, 30 січня

Трамп звинуватив демократів в авіакатастрофі

Дональд Трамп звинуватив у зіткненні літаків його попередників при владі – демократів, а також "різноманіття" в американському Федеральному авіаційному управлінні (FAA).

Він додав, що стандарти експрезидентів США Барака Обами та Джо Байдена для авіадиспетчерів були низькими.

Їхня політика безпеки була жахливою, їхня політика – ще гіршою. Як ви знаєте, минулого тижня, ще до аварії, я підписав указ про відновлення найвищих стандартів для авіадиспетчерів та інших важливих працівників,
– заявив Трамп.

18:57, 30 січня

Літаки почали приземлятися та злітати з аеропорту імені Рейгана

Згідно з FlightRadar24, 30 січня літаки почали злітати з національного аеропорту імені Рональда Рейгана пізно вранці за місцевим часом.

Кілька рейсів вилетіли з терміналу Southwest Airlines, перший був помічений після 11:00. Також кілька рейсів прибули відразу після 11 години ранку.

18:53, 30 січня

Трамп висловився про причини авіакатастрофи

Дональд Трамп заявив, що Білий дім має тверду думку щодо того, що призвело до авіакатастрофи біля національного аеропорту імені Рейгана.

Ми не знали, що призвело до цієї катастрофи, але у нас є кілька дуже сильних думок та ідей, і я думаю, що ми, ймовірно, висловимо ці думки, тому що протягом багатьох років я спостерігав, як відбуваються подібні речі,
– сказав президент США.

Трамп додав, що у США з'ясують, як сталася ця катастрофа, і подбають про те, щоб нічого подібного ніколи не повторилося.

18:45, 30 січня

В авіакатастрофі у Вашингтоні не вижив ніхто, – Трамп

Дональд Трамп повідомив, що під час зіткнення пасажирського літака з вертольотом ввечері 29 січня не вижив ніхто.

За словами президента США, масштабна пошуково-рятувальна місія тривала всю ніч, використовуючи всі ресурси, які були в розпорядженні. Федеральна армія місцевого штату, зокрема берегова охорона Сполучених Штатів, "виконали феноменальну роботу".

18:41, 30 січня

Очевидці розповіли про момент авіакатастрофи

За словами Роя Беста, який став очевидцем авіакатастрофи, пасажирський літак та військовий гелікоптер в момент зіткнення були схожі на вогняну кулю, яка впала в річку Потомак.

Я почув гучний вибух, я подивився ліворуч і побачив лише велику вогняну кулю, а потім уламки, які падали вниз у бік річки. І мій сусід вигукнув: "Боже мій, це ж літак!"
– розповів свідок.

За словами чоловіка, після цього уламки просто впали вниз.

16:00, 30 січня

Дайвери могли виявити чорні скриньки літака

Старший транспортний та національний кореспондент CBS News Кріс Ван Клів розповів, що дайвінг-група у річці Потомак знайшла те, що, здається, є одним із двох реєстраторів даних літака – так звані чорні скриньки.

Наразі незрозуміло, чи це був диктофон у кабіні пілотів, чи та скринька, яка зберігає дані про характеристики літака. Серед предметів, знайдених водолазами, також є багаж пасажирів.

Кореспондент також розповів, що людські останки та уламки літака вимило на берег річки Потомак у Вірджинії.

15:44, 30 січня

Авіакатастрофа у Вашингтоні є найбільш смертоносною з 2001 року

Зіткнення в повітрі в середу ввечері над річкою Потомак є найбільшою авіаційною катастрофою в США з 12 листопада 2001 року, коли літак American Airlines розбився в Нью-Йорку. Унаслідок події загинули всі 260 людей на борту.

Це найбільша кількість загиблих в катастрофі одного авіалайнера в історії США.

15:39, 30 січня

В авіатрощі могли загинути 67 осіб.

Джон Доннеллі також зазначив, що вважається, що всього в авіакатастрофі у Вашингтоні загинули 67 осіб: 64 на борту пасажирського літака та троє на вертольоті армії США Black Hawk.

Доннеллі також висловив впевненість, що рятувальники знайдуть усі тіла загиблих під час зіткнення пасажирського літака та гелікоптера у Вашингтоні 29 січня ввечері.

15:37, 30 січня

Новий очільник Мінтранспорту США вважає, що авіатрощі можна було б уникнути

Зіткнення в повітрі в середу ввечері пасажирського літака American Airlines і гелікоптера армії США Black Hawk можна було запобігти, — сказав журналістам у четвер уранці новий міністр транспорту США.

Ми чекатимемо, поки вся інформація надійде, але... те, що я бачив досі, чи вважаю я, що цьому можна було запобігти? Абсолютно,
– сказав міністр транспорту Шон Даффі.

15:29, 30 січня

Рятувальники США не вірять, що хтось вижив у катастрофі

Керівник пожежної та екстреної медичної служби округу Колумбія Джон Доннеллі розповів журналістам CNN, що, імовірно, унаслідок зіткнення в повітрі пасажирського літака над річкою Потомак ніхто не вижив. Рятувальники зараз проводять операцію з відновлення.

Зараз ми перебуваємо в точці, коли ми переходимо від рятувальної операції до операції з відновлення. На цю мить ми не віримо, що хтось вижив у цій аварії,
– сказав Доннеллі.

Водночас керівник пожежної та екстреної медичної служби округу Колумбія підтвердив, що 27 тіл було вилучено з пасажирського літака, а ще одне – з військового вертольота.

14:51, 30 січня

Частину пасажирського літака було виявлено

Міністр транспорту США Шон Даффі заявив, що уламки літака American Airlines, який зіткнувся з військовим гелікоптером і впав у річку Потомак, розлетілися на частини.

Фюзеляж літака American Airlines був перевернутий. Він був розташований у трьох різних секціях. Це приблизно по пояс, тому відновлення триватиме сьогодні,
– сказав міністр транспорту Шон Даффі.

Даффі сказав, що робота з пошуків уламків обох повітряних суден у річці Потомак триває.

14:08, 30 січня

Що відомо про літак та гелікоптер, які зіткнулися у Вашингтоні

CNN пише, що пасажирський літак, який впав у річку Потомак, ідентифікували як Canadair Regional Jet 700, що експлуатується дочірньою компанією American Airlines PSA Airlines. Водночас вертоліт є гелікоптером армії Сполучених Штатів UH-60 Black Hawk.

Літак був побудований у Канаді компанією Bombardier. Він може вмістити від 68 до 78 пасажирів. На вебсайті American Airlines повідомляється, що літак CRJ700 вміщує 65 осіб у трьох класах. Окрім цього, він оснащений двома реактивними двигунами, що встановлені в задній частині транспортного засобу.

Серія CRJ-700 вперше здійснила політ у 1999 році, а виробництво реактивного літака завершилося у 2020 році. Згідно з даними FAA, зазначений літак із бортовим номером N709PS був побудований у 2004 році.

Водночас гелікоптер UH-60 Black Hawk створений компанією Sikorsky Aircraft, яка є частиною оборонного гіганта Lockheed Martin. За словами виробника, він оснащений двотурбінними двигунами й може перевозити до 12 солдатів у бойовій конфігурації.

Там також зазначають, що понад 5 тисяч Black Hawk перебувають на озброєнні у військових підрозділах США та в 35 інших країнах світу.

13:41, 30 січня

Понад 30 тіл наразі дістали з річки після авіакатастрофи біля Вашингтона

Два джерела, знайомі з рятувальною операцією, повідомили американській телекомпанії NBC News, що з річки Потомак, куди впали пасажирський літак авіакомпанії American Airlines і військовий гелікоптер Black Hawk, дістали понад 30 тіл.

Рятувальна операція триває у складних умовах.

13:28, 30 січня

Експерти вважають, що пілоти пасажирського літака могли не помітити вертоліт

Старший національний кореспондент CBS News з питань транспорту Кріс Ван Клів зазначив, що літак American Eagle був лише "на відстані кількох сотень футів від землі", коли він зіткнувся з армійським вертольотом.

Було дуже близько до приземлення. Це був завершальний етап остаточного заходу на посадку... Можливо, залежно від місця зіткнення двох літаків, пілоти літака навіть не бачили, як вертоліт наближався до них,
– пояснив кореспондент.

Експерт із транспортної безпеки та аналітик CBS News Роберт Самвальт погодився з твердженням свого колеги. Він сказав, що, за даними радарів, літак виконував поворот ліворуч, щоб вирівнятися зі злітно-посадковою смугою. Він був нижче ніж за 100 метрів у висоту, коли раптом радіолокаційні дані просто припинили надходити. Тож це означає, що зіткнення сталося на відносно низькій висоті.

"Пілоти літака вже робили поворот, щоб вирівнятися та сісти на цю злітно-посадкову смугу. Ти не шукаєш тут інший трафік у той момент. Тож я думаю, що вони справді зосередилися на цьому. Справжнє питання полягає в тому, де був зосереджений екіпаж вертольота?" – наголосив Роберт Самвальт.

12:35, 30 січня

Фото одного з пасажирів на борту літака

У Федерації фігурного катання США повідомили, що на борту літака були громадяни їх країни – Спенсер Лейн, Джина Хан, Франко Апарісіо, сестри Еверлі та Алідія Лівінгстон.

Лейн напередодні авіакатастрофи викладав фото із борту літака.

Авіакатастрофа у США / Фото Лейна, який перебував на борту

11:45, 30 січня

Пошуки жертв авіакатастрофи у Вашингтоні ускладнюють погодні умови

Як повідомили у ЗМІ, після аварії вже вдалося витягти близько 20 тіл загиблих. Наразі пошуки тривають, але вони ускладнені погодними умовами.

За даними Національної метеорологічної служби, температура води у річці Потомак, куди впали літак Bombardier crj700 та військовий вертоліт після зіткнення, сягає 45 градусів за шкалою Фаренгейта (близько +7 градусів за Цельсієм). Однак вона може опуститися до 32 градусів (до 0 градусів за Цельсієм).

Зараз у Вашингтоні невітряна погода – близько 2 метрів за секунду, однак надвечір погода погіршиться. Ввечері 30 січня очікується дощ з поривами вітру до 12 метрів за секунду.

11:42, 30 січня

Зеленський висловив співчуття через авіакатастрофу у Вашингтоні

Володимир Зеленський зазначив, що новини з Вашингтона, де літак American Airlines і військовий гелікоптер зіткнулися в повітрі, є справжнім шоком.

Співчуваємо сім'ям та близьким загиблих. Бачимо, як рятувальники демонструють виняткову самовідданість під час пошуково-рятувальної операції. Висловлюємо слова підтримки Президенту Трампу й американському народові в цей трагічний час,
– написав президент.

10:58, 30 січня

Що казав диспетчер під час авіакатастрофи у Вашингтоні

Журналісти отримали аудіозапис розмови авіадиспетчера з екіпажем гелікоптера Black Hawk, який фіксує момент, коли оператори управління повітряним рухом запитують вертоліт, чи є поруч комерційний рейс авіакомпанії PSA Airlines.

Потім диспетчер сказав, щоб гелікоптер пройшов позаду пасажирського літака.

Додатковий аудіодиспетчер управління повітряним рухом незадовго до зіткнення літака з вертольотом зафіксував слова пілота вертольота, який казав: "Екіпаж має літак у полі зору, вимагайте візуального розведення".

Менш ніж через 13 секунд на аудіо було зафіксувало дихання, у тому числі гучний протяжний вигук – О – на задньому плані, очевидно, з диспетчерської вежі, у момент аварії.

Потім диспетчери сповістили іншого пілота про те, що сталося.

Я не знаю, чи ви зрозуміли раніше, що трапилося, але було зіткнення. Ми збираємося припинити роботу на невизначений час, якщо ви захочете повернутися до воріт. Настійно рекомендую вам, хлопці, координувати роботу з компанією. Дайте мені знати, що ви хочете зробити,
– сказав диспетчер.

На аудіо також було чутно, що інший пілот бачив інцидент і підтвердив це диспетчеру.

Можна було почути, як інший пілот сказав: "Так, ми були на короткому фіналі, і ми побачили сигнальні ракети з протилежного боку річки Потомак".

Пізніше диспетчер на підході сказав: "Схоже, що обидва повітряні судна перебувають в річці, пошуково-рятувальні роботи триватимуть".

10:32, 30 січня

Росіяни спростували смерть 4 фігуристок в авіакатастрофі у Вашингтоні

РосЗМІ пишуть, що Аннабель Морозова не перебувала на борту літака. Також повідомляється, що в інциденті не було Аліси Єфімової та Михайла Митрофанова.

Пізніше російська тренерка Татьяна Тарасова розповіла, що на борту літака не було Ентоні Пономаренка. Фігурист перебуває вдома.

10:17, 30 січня

Стали відомі імена фігуристів, які могли бути на борту літака

Російські ЗМІ публікують список спортсменів, які попередньо летіли на рейсі Airlines з Вічіто. Це, ймовірно, були російські емігранти та їхні діти.

Серед пасажирів літака, що впав у Вашингтоні, були:

  • Ендрю Торгашев;
  • Максим Наумов;
  • Аліса Єфімова;
  • Михайло Митрофанов;
  • Кеті Макбет;
  • Данило Паркман;
  • Христина Каррейра;
  • Ентоні Пономаренко;
  • Олексій Щепетов;
  • Аннабель Морозов;
  • Артем Маркелов;
  • Антон Спиридонов;
  • Данило Савельєв.

Федерація фігурного катання США підтвердила, що на борту літака, що розбився, перебували кілька фігуристів.

Водночас у Федерації фігурного катання на ковзанах Росії заявили, що це були громадяни США і "наших там бути не могло, ми не коментуємо".

ЗМІ також писали, що колишня радянська фігуристка Інна Волянська також перебувала на борту літака, що розбився в США. Попередньо вона загинула.

10:15, 30 січня

Що кажуть очевидці про падіння літака у Вашингтоні

Журналісти NBC News поспілкувалися з очевидцем авіакатастрофи Арі Шульманом, який у цей час їхав додому поблизу аеропорту. Він розповів, що їхав автомагістраллю George Washington Parkway, що проходить прямо біля аеропорту.

Шульман зазначив, що він бачив літак на висоті приблизно за 35 – 45 метрів у повітрі, який готувався до посадки. Але потім озирнувся через кілька секунд і побачив, що щось пішло зовсім не так, як мало б бути.

Мені це було схоже на гігантську свічку, іскри стріляли від кабіни літака до його хвоста. Я бачив це приблизно дві секунди,
– розповів американець.

Він також додавши, що спочатку подумав, що у нього були галюцинації стосовно аварії. Але потім він побачив карети швидкої допомоги та зрозумів, що інцидент дійсно трапився.

Ще одна очевидиця Ніколь, яка була пасажиркою іншого літака на цьому ж аеродромі розповіла NBC News, що вона була в літаку, що відлітав, на злітній смузі, коли почула новини про авіакатастрофу.

За її словами, її рейс затримали, а згодом вона побачила, що до місця події наближаються пожежні машини.

"Ми бачили вертольоти. Я подумала: "Вони щось шукають". Зрештою ми почали отримувати повідомлення про аварію з літаком та гелікоптерами, що впали в річку", – розповіла Ніколь.

Зрештою, за словами пасажирки, капітан літака повідомив пасажирів про аварію та попросив помолитися за всіх на цьому борту.

09:20, 30 січня

Скільки всього фігуристів могло бути у літаку

ЗМІ пишуть, що всього на борту пасажирського літака було щонайменше 14 фігуристів, окрім тренерів.

Поки що інформації про тих, хто вижив, немає.

09:13, 30 січня

На борту літака, що розбився, були російські чемпіони світу з фігурного катання

Російські ЗМІ пишуть, що чемпіони світу з фігурного катання в парах у складі збірної Росії Євгєнія Шишкова і Вадім Наумов перебували на борту літака, що впав у Вашингтоні.


Російські фігуристи могли бути на борту літака, що впав у Вашингтоні / Фото росЗМІ

Спортивний агент Арі Закарян зазначив, що на повітряному судні також були тренери фігуристів. Цю ж інформацію підтвердив американський фігурист Люк Ванг.

За даними журналістів, у 1998 році Шишкова та Наумов переїхали до США, там вони працювали тренерами. Дипломати Росії продовжують перевірку відомостей, чи перебували росіяни на борту літака, що впав у Вашингтоні.

07:43, 30 січня

ЗМІ опублікували відео з радарів під час авіакатастрофи у Вашингтоні

У мережі з’явилися відео з радарів перед авіакатастрофою у США. На кадрах можна побачити, як пасажирський літак різко змінив курс і врізався у гелікоптер.

Відомо також, що влада США виключила версію про теракт щодо причин авіакатастрофи у Вашингтоні.

Яким був курс літака та гелікоптера до авіакатастрофи у Вашингтоні: дивіться відео

07:42, 30 січня

Трамп відреагував на авіакатастрофу

Дональд Трамп написав допис у соціальній мережі Truth Social, де відреагував на авіакатастрофу, що сталася у Вашингтоні.

Президент США назвав сьогоднішню ніч жахливою і сказав, що ситуації слід було запобігти.

Літак був на ідеальній і звичній лінії заходу на посадку до аеропорту. Вертоліт йшов прямо на літак протягом тривалого проміжку часу. Зараз ясна ніч, вогні на літаку горіли, чому вертоліт не підняли, або не опустили, або не повернули. Чому диспетчерська вежа не сказала гелікоптеру, що робити, замість того, щоб запитати, чи бачать вони літак,
– обурився Трамп.

У наступному дописі Трамп написав : "Яка це була жахлива ніч. Нехай Бог вас усіх благословить!"

07:29, 30 січня

Що відомо про військовий гелікоптер, який зіткнувся з літаком у США

Пасажирський літак та військовий гелікоптер UH-60 Black Hawk​ зіткнулися під час заходу на посадку поблизу Національного аеропорту Рейгана за межами Вашингтона.

CNN пише, що гелікоптер армії США Black Hawk, який зіткнувся з пасажирським літаком, мав екіпаж з трьох солдатів і не перевозив жодних VIP-персон. Видання зауважує, що вищі посадові особи армії часто використовують Black Hawk для подорожей у Вашингтоні, що в окрузі Колумбія.

За даними армії США, борт вилетів із бази Форт-Белвуар. Згідно з оприлюдненою інформацією, це армійський пост у Вірджинії. Водночас представник армії США у коментарі NBC News уточнив, що гелікоптер здійснював тренувальний політ.

07:10, 30 січня

З ріки Потомак уже витягнули 19 тіл

Видання Bno News пише, що співробітники оперативної служби витягли з річки Потомак щонайменше 19 тіл.

Зауважимо, що American Airlines підтвердили, що на борту перебувало 60 пасажирів і чотири члени екіпажу. Відповідно до армії США, на борту гелікоптера Black Hawk було 3 солдатів.

07:00, 30 січня

Літак і вертоліт, що зіткнулися над Вашингтоном, могли впасти в річку

Журналісти NBC News зазначили, що пасажирський літак і військовий вертоліт, що зіткнулися у Вашингтоні, могли обидва впасти в річку Потомак. У виданні пишуть, що температура води в річці зараз – 35 градусів за Фаренгейтом (приблизно 1,5 градуса за Цельсієм).

За такої температури людина знепритомніє через 15 – 30 хвилин,
– пише видання.

У CNN пишуть, що, за даними Національної метеорологічної служби, раптове занурення в таку холодну воду, відоме як холодовий шок, може викликати негайні фізіологічні реакції, такі як неконтрольоване задихання, прискорене дихання або гіпервентиляція.

Відповідно до даних метеослужби, у воді при температурі 35 градусів (за Фаренгейтом) людина може втратити спритність всього за три хвилини, а втрата свідомості настає протягом 15-30 хвилин. Час виживання в таких умовах становить від пів години до 90 хвилин.

06:10, 30 січня

Момент вибуху літака American Airlines у Вашингтоні 29 січня: дивіться відео

06:06, 30 січня

Витягнули перші тіла живих людей

У NBC повідомили, що 4 живих людей витягли з річки Потомак. Вебкамера, знята з Центру Кеннеді у Вашингтоні, показала вибух у повітрі над річкою, коли літак, охоплений полум'ям, стрімко падав донизу.

Федеральне управління цивільної авіації США заявило, що регіональний літак авіакомпанії PSA Airlines зіткнувся в повітрі з гелікоптером під час заходу на посадку в аеропорту Рейгана.

За даними FAA, PSA виконувала рейс 5342 авіакомпанії American Airlines з Вічіти в штаті Канзас. Поліція повідомила, що в пошуково-рятувальній операції на річці Потомак, яка межує з аеропортом, беруть участь багато служб.

06:03, 30 січня

У США впав пасажирський літак

Американські чиновники розповіли, що регіональний пасажирський літак American Airlines та американський вертоліт Army Black Hawk впали в річку Потомак після зіткнення в повітрі біля національного аеропорту Рейгана у Вашингтоні ввечері 29 січня.

Сенатор Тед Круз з Техасу написав у соцмережах: "Ми знаємо, що є жертви". Однак скільки загиблих, – не уточнив.

Агентство Reuters з посиланням на джерела в American Airlines пише, що на борту літака мали бути 60 пасажирів, 2 пілоти та стільки ж членів екіпажу. За словами американського чиновника, на борту вертольота перебували 3 солдатів.