Авіаперевезення мають бути дешевшими, – Омелян
Про те, коли в Україні запрацює Ryanair, коли в "Укрзалізниці" будуть нові вагони та про хороші і погані дороги розповів міністр інфраструктури Володимир Омелян.
Про Ryanair
Лише 5% українців користується послугами авіакомпаній і ми працюємо над тим, щоб збільшити кількість дешевих перевезень. Ми віримо, що лише в здоровій конкуренції з’являється необхідна якість і ціна.
Все що ми робимо цього року і будемо робити наступного, щоб сегмент бюджетних авіакомпаній зростав. В Європі цей показник становить близько 40% і в Україні має бути та сама цифра. Цього року вже створено нову компанію SkyUp, яка вже почне літати з наступного року.
З наступного року в Україні буде все добре, бо всі розуміють, що "Райнейр" рано чи пізно вийде на український ринок. І я сподіваюсь, що з середини 2018 року ця компанія почне здійснювати польоти з території України.
Про SkyUp
SkyUp виходять на регулярні рейси. Це міжнародні і внутрішні, їх заплановано більше 10. Вони починають літати з 4 літаків. Ми бажаємо їм успіху і будемо всіляко сприяти. Український ринок авіаційних перевезень монополізований. І вони вирішили, що весь ринок належить їм. І вони мають зрозуміти, що конкуренція – це їхнє благо.
Читайте також: В Україні буде виробництво електрокарів та комплектуючих до них, – Омелян
Коли я став міністром, ми визначили для себе, що працюємо з ТОП-5 компаній у різних сферах. Корумпувати світових гігантів неможливо. І це гнітить українських учасників ринку, бо конкурувати чесно вони не звикли. Авіаперевезення мають бути дешевшими і ми другий рік поспіль бачимо їх величезний ріст. 2017 – це рік в якому було менше літаків ніж людей, які готові літати. І ми бачимо, що компанії почали нарощувати свій флот. І ми маємо це втримати.
Про "Укрзалізницю"
Весь попередній рік я провів в боротьбі за звільнення попереднього керівника і наведення порядку в "Укрзалізниці", на жаль, ця реформа поки не вдалася. Є певні зрушення, але вони поки мають точковий характер. Була проведена модернізація поїздів дальнього слідування, але це тільки фрагментальні реформи.
Це друга компанія після Нафтогазу, яка може дати нечуваний ефект для створення нових робочих місць і для нових надходжень в бюджет. Ми маємо дати шанс компанії нормально працювати, позбавити її від політичного впливу. Мінімум 15 мільярдів, за моїми підрахунками, зникає з компанії за рахунок корупційних схем. Це потрібно зупинити.
Про сполучення з РФ
Ми домовилися з "Укрзалізницею", щоб вони в наступному році поставили в цьому питанні крапку. Я вважаю, що немає нічого поганого в тому, якщо ми припинемо сполучення. Ми це вже зробили в авіації і логічно це було б зробити на залізниці.
Припинення з боку Росії – це краще для нас, тому що потяги прямували на південь і був постійний ризик терористичної загрози, бо ми не знали, хто там їде і що везе.