Поправки, прийняті у межах Акту про цифрові послуги (DSA), заборонять таким компаніям, як Google, Meta і Amazon, використовувати деякі критерії для відображення таргетованої реклами. Зокрема, не можна буде залучати персональну інформацію користувачів про їхні стан здоров'я, релігійні переконання, расу або сексуальну орієнтацію.

До теми Нав'язували cookies: Франція оштрафувала Google та Facebook на понад 200 мільйонів євро

Що зміниться

Очікується, що користувачі зможуть легко відмовлятись від відслідковування персональної інформації і навіть матимуть право вимагати компенсацію, якщо платформи техгігантів продовжать пропонувати їм рекламу, котра базується на заборонених критеріях.

Проєкт закону містить у собі й дві додаткові заборони:

  • на "темні шаблони" – механізми, які таємно збирають інформацію про користувачів;
  • на таргетовану рекламу для неповнолітніх.

Компанії, що порушуватимуть такі правила, можуть отримати штраф у розмірі до 6% від їхнього глобального виторгу.

Додамо, що зміни почнуть діяти з 2023 року. Погодження закону з Єврокомісією і країнами-учасницями Європейського Союзу розпочнеться 31 січня 2022 року.