Хоча, слово тунель тут не дуже підходить - це, скоріше, крита залізниця. На даху споруди розташували 16 тис. фотоелементів, загальною площею 50 тис. кв. м. У рік система генерує 3,3 ГВт електроенергії. Це дозволяє забезпечити не лише рух поїздів, які їздять тут зі швидкістю 300 км/год., а й всю інфраструктуру залізничної ділянки.

Так, свою частку сонячної енергії отримують вокзал в Антверпені, система освітлення, сигнальні пристрої і навіть вагонні розетки.

Будівництвом першого європейського залізничного екотунелю займалась бельгійська компанія Enfinity. Розробники запевняють - таким чином вдасться знизити щорічні викиди вуглекислого газу в атмосферу більш ніж на 20 тис. т.

“Загальна вартість проекту - близько 14 млн. євро. І це чимала сума. З огляду на останні тенденції у ЄС, подібні проекти можуть втратити фінансування. Але, якщо ж говорити конкретно про цей проект, то він виявився доволі вдалим. Хоча б тому, що система вироблятиме надлишкову електроенергію. Вона надходитиме у мережу Антверпена і забезпечуватиме світлом місцевих мешканців”, - розповідає міністр енергетики Великої Британії Грег Баркер.

Ще один бонус "сонячного тунелю" - захист від дерев, які раніше регулярно падали на залізницю. Справа в тому, що лінія проходить територією заповідника, і вирубка лісу тут заборонена. Тепер проблему вирішено.