Переможцем торгів була визнана компанія "Трейд Комодіті", яка вже після укладення договору із залізничниками (від 14 грудня) підвищила ціну пального на 10%. Про це свідчать дані з системи публічних закупівель "Прозоро".
Цінова пропозиція "Трейд Комодіті" під час проведення тендерної процедури становила 17 896 грн за тонну ДП.
Однак наразі компанія підвищила вартість свого ДП на 10% до 19680 грн за тонну.
Окрім "Трейд Комодіті", участь у зазначеному тендері брали й інші гравці ринку.
Так, компанія "Вог Аеро Джет" з ціновою пропозицією — 18 798 грн за тонну.
Компанія Торговий дім "Сокар" з ціновою пропозицією 20 520 грн за тонну.
Компанія ОККО Бізнес-Контракт з ціновою пропозицією 18 948 грн за тонну.
Таким чином, "Укрзалізниця" переплатить за дизпаливо щонайменше 35 мільйонів гривень.
Залізничники ж будуть змушені підписати з "Трейд Комодіті" додаткову угоду.
Голова УЗ Войцех Балчун, коментуючи цю ситуацію зазначив, що трейдери не повинні підвищувати ціни на пальне вже після того, як отримали перемогу у тендері.
"Треба, щоб тендери на закупівлю палива були орієнтовані на ринкову ціну. Тоді не буде такого, що хтось виграє тендер із ціною 100 гривень, а ціна пішла в гору на 30% — і потім ідуть переговори на підвищення на 10%. Це хвора система. І в мене вже є обіцянка центру закупівель, що на наступному засіданні правління, на наступному тижні, після проведення консультацій із ринком, ми затвердимо форму великого тендеру. І це буде перший тендер, який буде йти так, як потрібно", — додав він.
Тим часом компанія "Трейд Комодіті" заблокувала ще один тендер "Укрзалізниці", в рамках якого залізничники розраховували придбати більш 6,5 тис. тон ДП.
Компанія оскаржила закупівлю до АМКУ, вказавши на те, що вона не була допущена до аукціону. Разом з тим, як вбачається зі скарги самої компанії, "Трейд Комодіті" не була допущена залізницею до аукціону, бо не надала для цього відповідних документів. Коли розблокують вказаний тендер – наразі не відомо.