Про це йдеться в листі директорів цілого ряду українських ГЗК (Південний, Інгулецький, Полтавський, КЗРК, Північний, Центральний) і металургійних підприємств ("Арселорміттал Кривий Ріг", "Запоріжсталь") на адресу міністра економічного розвитку і торгівлі України, міністра інфраструктури України, міністра фінансів Україна і голови регуляторної служби України.
Як вказують автори листа, в поточному році підвищення тарифів на з/д перевезення вже відбулося. "З урахуванням недавньої індексації тарифів на 15% з 30 квітня цього року, новий проект наказу по суті є ще одним їх підвищенням", – пишуть підписанти.
"Під приводом усунення тарифної дискримінації при перевезенні вантажів на короткі відстані пропонується суттєве збільшення тарифу на існуючі безальтернативні залізничні перевезення на відстань понад 500 км, тобто ті, які використовуються великими вантажовідправниками. Таким чином, усуваючи тарифну дискримінацію в перевезенні вантажів на короткі відстані, ініціюється дискримінація перевезень на довгі відстані у вигляді підвищення тарифу. При цьому, по всій шкалі від 500 до 2190 км залізничний тариф зростає до 18%", – підкреслюють директори підприємств. В даний час "Укрзалізниця" і так може надавати знижки до 20% на залізничні перевезення за окремими напрямками, тому необхідності в позначених змінах немає ніякої. Для створення конкуренції автотранспорту досить лише вміти ефективно використовувати наявні інструменти.
На думку підписантів, дані рішення можуть нашкодити не тільки всім вантажовідправникам на далекі відстані, а й розбалансувати і без того вкрай складну ситуацію в транспортній сфері, що склалася після недавньої 15% індексацію залізничних тарифів, а також знизити податкові надходження до державного бюджету України.
Крім того, рішення приймалося без відкритого обговорення з усіма учасниками ринку залізничних перевезень.
Автори просять адресантів "прислухатися до наведених вище аргументів і не погоджувати проект наказу МІУ "Про внесення Змін до Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом в межах України та пов'язані з ними послуги" від 09.06.2016 р як такого, який не несе під собою серйозного економічного прорахунку, обґрунтувань і оцінки регуляторного впливу на суміжні ринки", – йдеться в листі.