Чи може пальне в Україні подешевшати

За словами аналітика консалтингової компанії "Нафторинок" Олександра Сіренка, наразі нафта на ринку впала в ціні, однак АЗС в Україні поки не спішать зменшувати ціну на пальне, передає 24 Канал з посилання на "РБК-Україна".

Читайте також Винороби в ЄС схвильовані через загрозу 200% мит з боку США

АЗС бояться, що ще щось відбудеться та роздрібний бізнес суттєво втратить. Математика показує, що можна посунутися (зменшити ціну), а економіка показує, що не треба спішити,
– додає пан Олександр.

Олександр Сіренко додає, що на фоні зниження ціни на нафту на 10% та більше, ціна на паливо має потенціал до зниження в розмірі 5 гривень на літр.

  • Протягом 13 – 20 березня, мовить далі Олександр Сіренко, середні ціни на бензини та дизельне пальне в мережах АЗС України знизилися на 58 копійок – 1 гривню за літр – до 55,71 гривні за літр бензину А-95 та до 54,06 гривні за літр дизельного пального.
  • Водночас автогаз в середньому подешевшав на 28 копійок – до 36,32 гривні за літр.

Важливо! Як повідомляє Bloomberg, ціни на ф'ючерси на нафту еталонного сорту Brent протягом 15 січня – 20 березня 2025 року знизилися на 12% – із 82 до 72 доларів за барель.

Які є ризики для паливних компаній

Подальше зниження цін на пальне стримують ризики паливного бізнесу, каже Сіренко. Йдеться про значне падіння обсягів продажів через зменшення кількості населення та рівня його мобільності.

В мереж АЗС є велика проблема – дуже падає реалізація, саме через війну,
– зазначає він.

Отже, зі зменшенням кількості проданого палива компанії мають більше заробляти на кожному літрі, щоб покрити постійні витрати.

Крім того, ще один ризик для бізнесу полягає в підвищенні акцизу на нафтопродукти, яке відбулося двічі за останні пів року – у вересні 2024 року та у січні 2025 року. Також, з 1 грудня 2024 року вступила в дію норма Податкового кодексу, яка зобов'язує мережі АЗС сплачувати податок на прибуток авансом.