Про те, чого чекати найближчим часом на ринку пального, та якими можуть бути ціни, розповів Генадій Рябцев, експерт з питань енергетики, на пресбрифінгу, передає 24 канал.
Важливо З друзями краще: як отримати 420 доларів за рефералів
Україна залежна від імпорту
російські окупанти повністю зруйнували нафтопереробну промисловість України. Тому зараз нафта перероблюється лине на підприємствах малої продуктивності. Цього взагалі не вистачає, тож Україна на 100% залежна від постачання нафтопродуктів з-за кордону. В основному з Польщі, Румунії, Литви, Словаччини та частково Угорщини.
Як формується ціна
Нагадаємо, що в Україні скасували акциз на пальне та знизили ПДВ з 20% до 7%. Тож зараз основу структури ціни складають насамперед вартість нафтопродуктів у Європі та логістичні витрати.
Бачимо формування зонного ціноутворення, коли нафтопродукти є дешевшими ближче до західного кордону. Що далі від західного кордону, тим вони є дорожчими.
Найбільші проблеми виникають у районах, наближених до бойових дій, куди трейдери просто не ризикують везти нафтопродукти. Там вони реалізуються з бензовозів окремих бізнесменів за цінами, які кратно відрізняються від київських чи львівських.
Чи подешевшає пальне
- За словами Рябцева, обсяги постачання дизельного пального – достатні для забезпечення потреб ринку в повному обсязі. Це вже дозволило знизити ціни. За прогнозом експерта, дизельне пальне може впасти ще на 5% в ціні.
- Водночас залишаються проблеми з постачанням бензину, оскільки цей вид палива в дефіциті навіть у Європі. Тож не варто розраховувати на його здешевлення.
- З автомобільним газом зараз також все гаразд. Його достатнього, і він дешевшає. Проблеми для автомобілістів на газу можуть розпочатися ближче до зими. Все тому, що взимку скраплений нафтовий газ використовують як котельне паливо.
З початку року бензин для українців подорожчав на 63,3%, за підрахунками експертів Picodi. Це найбільший стрибок цін у Європі.
До теми – чи вдасться Байдену дотиснути Саудівську Аравію щодо нафти: дивіться відео