Таку думку на своїй сторінці в Facebook висловив голова Федерації металургів України Сергій Біленький.
Він зазначив, що в країні немає органу, який фактично контролював би діяльність монополіста, пише Uaprom.
"Незалежний регулятор – Національна комісія регулювання тарифів на транспорті, створення якого було передбачено ще Коаліційною угодою 2014 року, успішно похований до кращих часів. Незалежна Наглядова рада, як зрозумілий орган контролю діяльності державної природної монополії, до сих пір не сформована, і ніхто серйозно не займається її формуванням. Керівник УЗ тимчасовий, з приставкою в.о., постійного ніхто і не планує призначати. МЕРТ і Мінінфраструктури періодично міряються в судах амбіціями покерувати держмонополією, але наші судові процеси можуть бути вельми тривалими, якщо ніхто не надає їм потрібного прискорення. За фактом маємо нібито пряме підпорядкування УЗ колегіальному органу – Кабміну, тобто нікому персонально. Прем'єру, першому і профільному віце-прем'єрам явно не до нюансів операційної діяльності УЗ. Наш славний АМКУ настільки неповороткий, що очікувати від нього прозріння без сторонньої допомоги, мабуть, теж не доводиться", – перерахував глава ФРУ.
Він додав, що при цьому всередині самої УЗ є кілька центрів впливу, але немає чіткої вертикалі управління. "Тобто ситуація вкрай каламутна і абсолютно безконтрольна", – констатував С. Біленький.
Він підкреслив, що будь-які спроби представників найбільших галузей-вантажовідправників встановити хоча б громадський контроль за ключовими параметрами діяльності монополіста розцінюються тимчасовим керівництвом УЗ як втручання в їх внутрішню кухню, адже вони нібито такий же суб'єкт господарської діяльності як і їхні клієнти.
"Держрегуляторна служба – чи не єдиний державний орган, який намагається бути незалежним арбітром між УЗ і бізнесом, але й він сильно обмежений у повноваженнях. Користуючись описаною вище атрофією найважливіших функцій органів влади і відсутністю виразної економічної політики держави, УЗ, фактично безконтрольно, вже значно підвищила вантажні тарифи і планує знову їх підвищувати в самому найближчому майбутньому", – заявив глава ФРУ.
Він додав, що УЗ використовує і непрямі важелі створення додаткових витрат вантажовласників на мільярди гривень – лібералізація вагонної складової, зрівняння класів вантажів і т.д. При цьому всі дійсно компромісні пропозиції щодо тарифоутворення в короткостроковій перспективі найбільших бізнес-об'єднань (ФРУ, АСС, ЕВА) відкинуті.
"Спроби ДРС узгодити з УЗ текст Меморандуму про взаєморозуміння між КМУ та бізнесом у сфері з/д перевезень перетворюються керівництвом УЗ в фарс. У підсумку маємо максимально комфортні умови для тимчасового високооплачуваного керівництва однієї єдиної, по своїй суті сервісної галузі, на фоні загальної стагнації економіки. Благо ситуація, штучно створеного навколо УЗ хаосу, поки що має в своєму розпорядженні. Досить дістати із засіків попередників красиві картинки, нічого не заперечувати (так, є корупція, багато корупції, але вона завжди була і до нас), демонструвати нібито граничну відкритість (до моменту, коли потрібно щось реально змінювати на підставі цієї інформації) і повний вперед (адже статистичний термін служби навіть постійного керівництва УЗ трохи більше року)", – підсумував С. Біленький.