У повідомленнях про чергові звершення в цій галузі все зростає, поглиблюється й поліпшується, але згадок про нові побудовані установки в них не знайти.

Про це пише директор "Консалтингової групи А-95" Сергій Куюн у статті для тижневика "Дзеркало тижня".

За його словами, в цих повідомленнях українських НПЗ йдеться про те, що власник заводу фактично дотискає потенціал, закладений ще радянськими інженерами.

Цим шляхом йдуть обидва великих НПЗ - у Кременчуці й Лисичанську.

Підтверджують поверхневий характер робіт витрачені суми.

"Епохальна" програма переходу "Укртатнафти" на випуск бензину на "Євро-4" потребувала в комплексі з усіма неминучими поточними ремонтами протягом 2010 року 20 млн. доларів.

"ТНК-ВР Коммерс" повідомляє, що інвестиційний бюджет у проекти з підвищення якості продукції на "ЛІНИКу" становить близько 120 млн. доларів.

Однак невідомо, на який період розраховано цю програму і що вона містить. Про нові установки знову ж ні слова.

Водночас, Мозирський НПЗ тільки на поточні або планові ремонти направляє за рік не менше 45 млн. доларів, а установка гідрокрекінгу, яку сьогодні проектують білоруси, тягне на 950 млн. доларів.

У 2010 році в Мозирі запустили установку гідроочищення бензинів, після чого почали виробляти А-95 за стандартом Євро-5, левова частка якого надійшла в Україну.