Найбільший виробник сигарет в Україну, компанія "Philip Morris International" - "PMI"; ТМ "Parliament", "Marlboro", "Chesterfield" - в другому кварталі знизив ринкову частку на 3,5 в. п., до 32,1%.

Про це повідомляється в звіті компанії.

У "PMI" це пов'язують зі зростанням конкуренції в нижньому ціновому сегменті, де компанія представлена слабо.

Про скорочення ринкової частки говорить і другий по продажах гравець - "Japan Tobacco International" - "JTI"; ТМ "Camel", "Winston", "Monte Carlo": за перше півріччя вона скоротилася на 1,4 в. п., до 26,7%.

Зате збільшилися показники "Imperial Tobacco Group" - "ITG"; "ТМ Davidoff", "Gauloises", "West", "Прима" - в глобальному звіті за першу половину фінансового року - жовтень 2010-го - березень 2011 року компанія повідомила про зростання частки на 1,5 в. п., до 22,2%.

Ринкова частка British American Tobacco - BAT; ТМ "Kent", "Lucky Strike", "Dunhill", "Прилуки" також зросла, незважаючи на зниження доходів і обсягів виробництва компанії у зв'язку із загальним падінням ринку, відзначається в її звіті.

Учасники ринку сходяться в тому, що за перше півріччя виробництво тютюнової продукції впало на 15-16%, але називають це падіння технічним - за кілька місяців до підвищення ставок акцизу в січні компанії збільшили виробництво, створивши запаси продукції.

Споживачі переходять на дешеві сигарети через неодноразове подорожчання за останні роки, викликане підвищеннями акцизу, вважає директор відділу корпоративних питань "JTI Україна" Олександр Когут.