Про це йдеться в листі президента Американської торгівельної палати Андрія Гундера на ім'я міністра інфраструктури Володимира Омеляна.
Зокрема, А.Гундер звернув увагу міністра, що згідно з наказом міністерства № 782 від 8 жовтня 2013 року тарифи підлягають перегляду в тому випадку, якщо рівень доходів від звичайної діяльності не забезпечує відшкодування поточних витрат залізниць, або ж якщо у них не вистачає коштів на здійснення капітальних інвестицій, необхідних для фінансування інвестиційної програми.
А.Гундер зазначає, що перша умова, характеризується показником прибутку до сплати податків, відсотків, зносу і амортизації (EBITDA), який повинен мати планове значення +17,5 млрд грн без урахування індексації тарифу, що свідчить про здатність "Укрзалізниці" фінансувати операційну діяльність в 2017 році.
"Що стосується другої умови, хотіли б звернути Вашу увагу на запланований обсяг "капітальних інвестицій" 22,7 млрд грн, що на 15,8 млрд грн. більше факту 2016 року. За звітними даними за 5 міс. 2017 року на капітальні інвестиції було направлено 2 млрд грн (9% від річного запланованого бюджету). Окремо слід відзначити, що на початок року на рахунках УЗ було близько 7 млрд грн, чого було достатньо для фінансування 44% інвестицій, які Кабінет міністрів України дозволив здійснити УЗ без узгодження фінплану. З огляду на фактичні дані використання інвестицій в попередні роки, запланований обсяг інвестицій неможливо освоїти ефективно", – зазначив він.
На думку експертів компаній-членів Американської торгівельної палати, перед будь-яким підвищенням залізничних тарифів "Укрзалізниця" повинна показати результат від попереднього підвищення, зокрема в розрізі ситуації з розподілом вагонів, їх обігом, швидкістю доставки і збереженням вантажу. А.Гундер також висловив упевненість, що наступним кроком має стати розробка чіткого плану щодо подальшого поліпшення ситуації з відновленням/ремонтом вагонного та локомотивного парку "Укрзалізниці", швидкістю відправок вантажів залізничним транспортом, наявністю палива, інвестиціями в оновлення рухомого складу "Укрзалізниці" і т .д. з чіткими термінами і метриками.
"Виходячи з вищесказаного, експерти компаній-членів палати звертаються до Вас, шановний Володимире Володимировичу, з проханням не підтримувати підвищення тарифу на вантажні залізничні перевезення, оскільки таке підвищення є передчасним і економічно необґрунтованим, і відповідно доопрацювати проект консолідованого фінансового плану УЗ на 2017 рік", – йдеться в листі.
У свою чергу виконавчий директор Європейської бізнес-асоціації Галина Дерев'янко наголошує, що підвищення вантажних залізничних тарифів на 22,5% може мати негативний вплив на окремі галузі української економіки, в тому числі на середньо- і довгострокову конкурентоспроможність промисловості і агропромислового комплексу України.
У зв'язку з цим компанії-члени комітету Європейської бізнес-асоціації вважають за необхідне провести більш ретельний аналіз впливу підвищення тарифів на економіку України і порівняти з ефектом від залучення необхідного обсягу надходжень в "Укрзалізницю". Також вони вважають за необхідне опрацювати альтернативні джерела фінансування "Укрзалізниці".
Крім того, компанії-члени комітету Європейської бізнес-асоціації заявили про необхідність провести аналіз можливих негативних наслідків для "Укрзалізниці" внаслідок падіння обсягу перевезень в разі підвищення тарифів через перехід вантажовласників на автомобільний і річковий транспорт.
Як повідомлялося, раніше промислові асоціації звернулися до прем'єр-міністра Володимира Гройсмана з проханням доручити "Укрзалізниці" утриматися від підвищення вантажних з/д тарифів до кінця поточного року.
У листі, підписи під яким поставили керівники Федерації металургів України, ВП "Укрметалургпром", асоціації виробників феросплавів "УкрФА", асоціацій "Укрцемент" та "Укрскло", підкреслювалося, що для підвищення вантажних з/д тарифів сьогодні немає ніяких економічних обґрунтувань.
Нагадаємо, тарифний комітет Мінінфраструктури на засіданні 31 серпня 2017 року погодив підвищення тарифів на з/д вантажоперевезення усередині країни на 22,5%, з 1 жовтня 2017 року. 13 вересня на своєму засіданні Кабінет міністрів схвалив фінансовий план "Укрзалізниці" з індексацією тарифів на вантажоперевезення у внутрішньому сполученні.