За даними видання, українські заводи наполягають на введенні мита для імпортерів - зростання поставок, на їхню думку, призвело до зниження продажів вітчизняних автомобілів.

Як повідомили в Мінекономрозвитку, порушити спеціальне розслідування щодо імпорту в Україну легкових автомобілів було вирішено на засіданні "МКМТ" 30 червня. Йдеться про імпорт більшості легкових машин із об'ємом двигуна 1-2,2 л незалежно від країни походження. Комісія встановила, що із 2008 по 2010 рік на тлі скорочення попиту на внутрішньому ринку зріс імпорт легкових автомобілів - їх частка у продажах за цей період збільшилася на 16 п. п.

В асоціації "Укравтопром", яка ініціювала розслідування, зазначили, що продажі українських автомобілів у результаті скоротилися - середнє завантаження заводів у 2010 році не перевищувало 20%, а число їх працівників скоротилося у 3,5 рази.

На підставі звернень "Запорізького автозаводу", "Кременчуцького автоскладального заводу" та компанії "Єврокар" асоціація "Укравтопром" вимагає у "МКМТ" ввести на чотири роки ввізне мито на легкові автомобілі. "Основним мотивом розслідування є залучення в Україну світових автовиробників для створення виробництв", - зазначили в асоціації.

Україна вже вводила санкції щодо імпорту автомобілів у період із 2001 по 2006 рік: спочатку - спецмито у розмірі 34% митної вартості, потім - квотування імпорту російських автомобілів із двигуном об'ємом 1-1,5 л. Тоді санкції були введені після спецрозслідування Мінекономіки, також ініційованого в Укравтопромі.

Втім, спецрозслідування в більшості випадків не закінчуються введенням санкцій, зазначає партнер юридичної фірми "Astapov Lawyers" Олег Мальський. "Виробники можуть довести факт збитку, але пов'язати його з ростом імпорту складно", - зазначає юрист.

Нагадаємо, що на початку червня стало відомо, що вперше за 40 років АвтоВАЗ втратив лідерство на українському ринку, поступившись Hyundai.