У чорному списку — близько 20 російських перевізників. Серед них – "Аерофлот" та "Трансаеро". Небо для них закривають на цілий рік. Продаж квитків з Москви до Києва на сайті "Аерофлоту" після 25 жовтня вже припинено.

Щодо наших компаній, з України до Росії літають "МАУ", "Дніпроаеро" та "Мотор Січ". У "МАУ", приміром, заявили, якщо в Росії потраплять під табу, втратять за рік більше 35 млн грн. Це підтверджують і експерти.

Мова йде не тільки про збитки "МАУ". Є "Украерорух", який надає послуги, є аеропорти, які втратять суттєвий пасажиропотік, кількість літаків. Відповідно, це досить таки системні речі. У будь-яких санкціях мова йде про те, що обидві сторони страждають,
— говорить експерт авіаринку Андрій Гук.

Натомість, Росія вже готує санкції проти українських авіакомпаній. Відповідне розпорядження дав прем'єр-міністр Російської Федерації. Про це повідомили у його прес-службі. Обмеження Москви — помста за те, що Київ закрив небо для російських авіакомпаній, які літали в Крим.

У аеропорті Жуляни підрахували, що можуть втратити третину доходів через санкції проти "Трансаеро". А це — близько 90 мільйонів гривень на рік. Оцінити загальні збитки для економіки поки ніхто не береться.

Читайте також: Залізницю до Криму перекрили

Крім того, у мінусі будуть і пасажири, адже їм доведеться літати до Москви чи Києва із пересадками, приміром, у Мінську чи Стамбулі. А це не лише довше, а й дорожче. Водночас у чорному списку Росії можуть опинитися не всі українські перевізники, кажуть експерти. Адже Україна, приміром, не покарала компанію "Ютейр". Її літаки й надалі можуть приземлятися у наших аеропортах.