Про це пише "Інтерфакс-Україна".

Як повідомив генеральний директор підприємства Ростислав Шурма в Facebook, невирішені проблеми із залізничним сполученням з непідконтрольною територією Донецької області негативно впливають на комбінат "Запоріжсталь".

"Традиційно ми використовували вапняки виключно українського виробництва. Але зараз унаслідок проблем з вивезенням цієї сировини від нашого найважливішого постачальника –Комсомольського рудоуправління ми змушені компенсувати ці обсяги поставками з-за кордону. Зокрема, у серпні частка імпортних вапняків у загальному балансі комбінату досягне 30%", – констатував гендиректор.

При цьому він уточнив, що меткомбінат щомісячно споживає понад 100 тис. тонн вапняку.

"Імпортна сировина, з урахуванням логістичних витрат, в рази дорожче, ніж українська, що вкрай негативно впливає на собівартість нашої продукції і платіжний баланс України. Таким чином, унаслідок невирішених проблем з поставками залізницею ми втрачаємо конкурентоспроможність, наші українські постачальники скорочують виробництво, ми нарощуємо імпорт сировини, якої достатньо в Україні", – зазначив Шурма.

Топ-менеджер висловив надію на строкову реакцію з боку Кабміну, з урахуванням щоденного погіршення ситуації з транспортуванням вантажів по залізниці, коментуючи пост голови комітету парламенту з питань промполітики і підприємництва Віктора Галасюка, у якому той звернувся до уряду з вимогою негайно налагодити вантажні залізничні перевезення для підприємств ГМК.

Як повідомлялося, Галасюк у понеділок звернувся до Кабміну з вимогою негайно налагодити вантажні залізничні перевезення для підприємств гірничо-металургійного комплексу країни з метою збільшення надходження валюти. Галасюк зазначив, що через проблеми з перевезенням вантажів "Укрзалізницею" метпідприємства страждають від дефіциту сировини і втрачають ринкові можливості та експортну виручку.

За його словами, через низку проблем у залізничній інфраструктурі, у тому числі дефіциту тяги, недостатнього забезпечення пальним, неефективної координації існуючих ресурсів "Укрзалізниці", країна недоотримує близько 1,8 млрд дол. валютної виручки від роботи гірничо-металургійного комплексу.

У свою чергу гендиректор Маріупольського меткомбінату ім. Ілліча (ММК, Донецька обл.), що входить у групу "Метінвест", Юрій Зінченко у соцмережі Facebook подякував главі комітету Ради з промполітики за допомогу у вирішенні проблем галузі та маріупольських підприємств.

Раніше Зінченко зазначав, що метпідприємства недовиробляють металопродукцію і втрачають доходи, а держава – податки і збори, через що зберігаються проблем з транспортуванням сировини залізницею в бік Маріуполя. При цьому "ситуація з поставками сировини залізничним транспортом стрімко погіршується".

"Поки надії на поліпшення обслуговування підприємств ГМК з боку "Укрзалізниці" залишаються лише сподіваннями. Наведу приклад ситуації з маріупольськими меткомбінатами. Середній пропуск вантажних поїздів по перегону Комиш-Зоря–Волноваха в бік Маріуполя за 10 днів серпня склав близько 13 вантажних поїздів на добу (при мінімально необхідних 22 і давно обіцяних "Укрзалізницею" 16). Чисте недовиробництво чавуну (з урахуванням того, що більше чотирьох поїздів відвантажується з використанням морського транспорту зі значним подорожчанням) – 60 тис. тонн/міс." – констатував гендиректор, уточнюючи, що при збереженні поточної тенденції до кінця року меткомбінати в Маріуполі недовироблять 350 тис. тонн металопродукції на 120 млн дол.

Відповідно, підприємства недоотримають прибутки, скоротяться ресурси для підвищення зарплат співробітникам, відбудеться зниження відрахувань до бюджету Маріуполя та України.