Вчителі різних шкіл розповіли виданню "Українська правда.Життя" про те, як навчати дітей, щоб вони полюбили математику в школі та знали її.
Цікаво Чому українці в США почали переводити своїх дітей на домашнє навчання: переваги та недоліки
Не всі можуть стати експертами з математики, але головне завдання вчителів – навчити послуговуватись математичними знаннями в житті.
Чому багато учнів не люблять математику? Спочатку дитина, коли тільки починає вчити цей предмет, нічого не боїться і не має нелюбові до математики.
А перестає любити лише тоді, коли вчитель у школі, а батьки вдома не підтримують, а лише "довбуть", навіть якщо в неї не виходить чи не розуміє, як виконувати завдання. Так і відбивається бажання вчитися,
– каже вчителька Ольга Корнієнко.
Натомість вчителька початкових класів у столичній школі Ольга Мірошникова впевнена, що нездатних до математики дітей не буває. За її словами, варто пам'ятати, що кожна дитина має різні шляхи сприйняття інформації, і іноді деяким учням треба більше часу для опанування обчислювальної навички.
Що може зробити вчитель
- Наблизити математику до життя дитини
Вчителі мають давати задачі на прикладі життя дітей. Наприклад, створювати задачі зі здійснення покупок у магазині, витрат кишенькових грошей, вимірювання власної ваги та зросту тощо.
- Діти сучасного покоління є здебільшого "візуалами"
Тому для дітей важливо, щоб вчитель розбирав задачі по частинах, малював їх чи моделював ситуацію. Також можна пересувати кубики й натуральні об'єкти. Головне, щоб дитина бачила, що математика – це "ілюстрація" до життєвих процесів, що відбуваються навколо.
- Задіювати різні канали сприйняття інформації
Педагогам важливо створити простір математики у класі. Тобто щоб математика постійно звучала у класі. Наприклад, зорові опори, пісні, римовані рядочки. Варто показати зв'язок математики з мистецтвом.
Як навчити молодших школярів математики
Вчителі запевняють, що є кілька важливих порад, які допоможуть навчити дітей розумітися в математиці. Зокрема, потрібно наблизити математику до життя дитини.
Адже учень початкових класів не розуміє, що таке три ряди дерев по сім в кожному ряду, якщо вона не гуляла у саду чи лісі. Також їй не треба важити картоплю і обчислювати її вартість, адже касир сам скаже результат. І тут виникає проблема досвіду.
Тому вчителям потрібно знаходити такі приклади діяльності, в які б зустрічалися в житті сучасної дитини.
Окрім того, іноді проблема виникає і через батьків дитини. Так, дорослі іноді нетерплячі і самі вирішують приклад за дитину чи кажуть результат задачі. Батьки пропускають момент, коли потрібно підтримати, допомогти і похвалити дитину.
окрім того, експерти рекомендують прищепити дитині звичку, що все навколо можна порахувати: тістечка на вітрині, книги в бібліотеці, свої машинки, пасажирів в автобусі або людей, що гуляють у парку тощо.