Заступник очільника МОН України з питань вищої освіти Михайло Винницький зазначив, що освітні втрати спричинили, зокрема, ковід та повномасштабна війна. І додав, що у межах цього дослідження помітне погіршення щодо читання серед школярів.

Дивіться також Чому чимало українських учнів не впоралося з читанням на PISA-2022

Чому українські школярі менше читають, ніж колись

Винницький наголосив: в Україні є проблема щодо того, що діти менше читають, ніж колись.

Наші діти значно більше сидять в гаджетах, ютубах, соцмережах і менше читають. І я закликаю батьків, самих дітей та вчителів працювати з цим,
– закцентував посадовець.

Він при цьому додав, що вищезгадані результати свідчать швидше не про те, що діти не вміють читати, а про те, що вони не засвоюють прочитане.

Воно не стає частиною світогляду. Йдеться не про те, що я вмію прочитати, а про те, що я вмію зробити з тим, що прочитав. Чи я можу це переказати, проаналізувати і щось порівняти з іншим текстом,
– додав заступник Лісового.

Винницький також зауважив, що учні, які відвідують ліцеї, міські школи, переважно проблем з читанням, засвоєнням та математичними компетентностями не мають. Однак існує величезне провалля між топовими школами і, наприклад, сільською школою.

Нагадаємо, що 5 грудня оприлюднили результати PISA-2022 – міжнародного дослідження якості освіти. Воно оцінює здатність 15-річних учнів застосовувати знання й уміння з читання, математики та природничо-наукових дисциплін у житті.